Caixers Gornal

El manteniment dels caixers no és l’òptim. Foto: AVV Gornal

Des de fa uns dies el Gornal torna a tenir caixers automàtics en funcionament. Són els dos que hi havia a l’oficina que CaixaBank va tancar fa un parell de mesos, deixant un barri de 8.000 persones sense cap entitat bancària. Des de l’associació de veïns celebren que s’hagin reobert aquests dos terminals, però recorden que el problema continua, sobretot pel que fa a la gent gran i les persones amb mobilitat reduïda. “Hi ha gent gran que no se’n surt amb el caixer i necessita ajuda a l’hora de treure diners”, destaca María Yáñez, vicepresidenta de l’entitat.

Aquest serial ha fet evident una problemàtica que diversos col·lectius han posat sobre la taula. I és que fa molt temps que la gent gran va quedar desconnectada de les noves formes d’economia quotidiana, basades en la tecnologia. Sense anar més lluny, el Síndic de Greuges de Catalunya assenyala que el 12% de la població té dificultats per accedir a un caixer automàtic o a un banc físic. La progressiva supressió d’oficines està impactant de ple en la població més envellida, que queda “desemparada”, en paraules de Yáñez, que per al cas del Gornal reclama una atenció presencial continua que doni suport als clients o que pugui actuar en cas d’incidència, com ara que el caixer no retorni la targeta de crèdit.

Per tot plegat, l’associació de veïns es manté a l’espera de la decisió final de CaixaBank i avisa que continuarà reivindicant l’obertura d’una seu física al barri. Per altra banda, en l’àmbit estatal destaca la campanya ‘Soc gran, no idiota’, que un metge valencià jubilat ha posat en marxa per exigir als bancs una millor atenció cap a la tercera edat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram