Manifestació del passat octubre a favor de l’arribada de l’L10. Foto: Arxiu

La Federació d’Associacions de Veïns (FAVLH) i l’Associació de Veïns 5 Carrers de Santa Eulàlia van anunciar en una assemblea celebrada el passat dia 8 de febrer que seguiran amb les mobilitzacions per reclamar que les dues parades de la línia de metro L10 de la ciutat s’obrin a la mateixa vegada que les de Barcelona. I és que en base a un acord entre el consistori barceloní i la Generalitat, les dues parades dels barris de la Marina de la capital catalana obriran el 2018, però no així les riberenques de Provençana i Ildefons Cerdà, per a les quals, de moment, no hi ha diners per posar-les en marxa.

En aquest sentit, l’assemblea veïnal va aprovar, per un estret marge, seguir amb les mobilitzacions per fer pressió a favor de l’obertura simultània de totes les parades de la línia. “Hem de seguir mobilitzant-nos”, declara a Línia l’H el líder de la FAVLH, Manuel Piñar.

Tot i així, l’assemblea no va concretar com es portarien a terme aquestes mobilitzacions.

La voluntat de la FAVLH és convocar els veïns i, “en funció de la resposta que hi hagi”, explica Piñar, “decidir què fer”. En aquest sentit, durant l’assemblea no es va descartar tallar la Gran Via si tenen suficient poder de convocatòria.

Per altra banda, el pròxim 14 de febrer la FAVLH té una reunió amb l’alcaldessa, Núria Marín, on abordaran la qüestió de l’L10. “Volem unificar criteris”, afirma Piñar, i que Marín “prengui partit” en aquesta qüestió, tot i que deixa clar que “ja ho fa”.

Ara, el municipi està a l’espera que la Generalitat busqui finançament perquè l’L10 no passi de llarg a l’Hospitalet. “Hi ha bona voluntat del Govern”, assegura Pñar, “però fins que no veiem resultats, no ens ho creurem”, afegeix.

Amb tot, els veïns entenen que es tracta d’una situació complicada i esperen que, de cara al març, hi pugui haver alguna iniciativa per tal que la ciutat també pugui gaudir de l’L10.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram