Les vies que separen Can Serra i el Centre. Foto: Cristian López

La ciutat ha agafat amb cautela i un cert escepticisme l’anunci del president del govern de l’estat, Mariano Rajoy, d’invertir 4.200 milions en infraestructures a Catalunya fins al 2020, per a actuacions com ara el soterrament de les vies.

L’alcaldessa, Núria Marín, confia que “aquesta vegada vagi de debò” un projecte “clau per reconvertir rodalies en un autèntic metro regional”. Ho va dir després d’una reunió amb la plataforma LH Sense Vies, en la qual es va expressar una actitud comuna de “satisfacció crítica”, davant l’anunci de Rajoy.

Però una de les entitats que formen part de la plataforma, el Centre d’Estudis, ha mostrat a aquesta publicació el seu “escepticisme” i fins i tot “indignació” amb l’anunci, el qual consideren que s’ha fet “en un context polític determinat”, el qual porta a pensar que la promesa de soterrament “és una maniobra dins del conflicte entre Catalunya i Espanya”. En aquest sentit, remarquen que aquesta obra “no és un favor” que ha de fer una administració superior, sinó més aviat “un deute pendent amb unes poblacions que paguen impostos i no reben a canvi les inversions que necessiten per a una xarxa de rodalies digna”.

A més, recorden les dècades de promeses i incompliments, i que no hi ha “cap raó per pensar que aquesta vegada és diferent”.

Les expectatives creades per l’anunci de Rajoy a finals de març, però, es van veure en part truncades el passat dimarts 4 d’abril, quan el ministre d’Hisenda, Cristobal Montoro, va presentar els pressupostos generals de l’Estat. Uns comptes que redueixen la inversió a Catalunya i a on tampoc apareixen les partides per al soterrament. I és que el gruix dels 4.200 milions s’anirà aplicant a partir del 2018. “Confiem que durant aquest any es licitin les obres i que el pressupost de l’any vinent inclogui les partides necessàries”, confia Marín.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram