protesta serveis socials

Una imatge de la manifestació a la plaça de l’Ajuntament. Foto: ACPE

Les queixes de diverses entitats socials, que denuncien mal funcionament dels serveis socials de l’Hospitalet, han arribat aquest matí al Ple. La PAH de l’Hospitalet i la de Barcelona, el Sindicat de Llogateres, l’Aliança contra la Pobresa Energètica i l’Assemblea de defensa de Drets han protagonitzat avui una protesta davant la seu de Serveis Socials, al parc de la Serp de Sant Josep, i a la plaça de l’Ajuntament, a l’interior del qual s’estava celebrant el Ple ordinari del desembre. De fet, a l’interior de la sala hi havia activistes que han protestat in situ pel que titllen de “funcionament nefast” dels serveis socials.

A l’exterior de l’edifici consistorial s’han concentrat prop d’un centenar de persones, que s’han fet sentir per denunciar que durant els darrers mesos els ciutadans han tingut “dificultats sistemàtiques” per aconseguir una cita amb els serveis socials. “Correus que no es responen, telèfons que no funcionen, manca d’atenció personal presencial i tràmits que s’eternitzen”, han denunciat avui els manifestants, a través de la lectura d’un manifest. “No hi ha protocols d’urgència ni per talls de subministrament ni per casos de desnonament”, afegeixen les entitats. De fet,  l’Aliança contra la Pobresa Energètica assegura que hi ha una dona que els va demanar ajuda que fa quatre mesos que no té aigua, tenint un menor a càrrec.

Per tot plegat, les entitats reclamen al govern municipal que se solucionin les incidències i es millori el servei. “L’Ajuntament de l’Hospitalet no està a l’altura de les circumstàncies”, conclouen.

“Sistema complex i molt desconegut”

Aquestes entitats, de fet, van reunir-se el 10 de novembre amb el tinent alcaldia de Benestar Social, Jesús Husillos. En declaracions a Línia L’H, Husillos va reconèixer que sempre hi ha marge de millora, però va defensar la feina dels serveis socials del municipi. “És un sistema complex i molt desconegut”, va reflexionar el tinent d’alcaldia, que va anunciar que amb la renovació del contracte programa, que determina la relació i finançament de la Generalitat perquè funcioni el servei, hi haurà un increment de professionals. També va remarcar que les múltiples i successives crisis han generat una “càrrega assistencial important”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram