La posada en escena és sempre important i Núria Marín ho sap. La batllessa va escollir el vestíbul de la futura estació de la Fira, de la desitjada L9, com l’escenari de la conferència anual #LHSuma 12 dimecres passat, conduïda pel director de La Vanguardia, Màrius Carol, i on va explicar l’estratègia del govern de cara a aquesta nova legislatura.

El soroll dels trens en proves es barrejava amb propostes adreçades a “garantir els drets socials i la igualtat d’oportunitats”, segons l’alcaldessa, i entre les quals va destacar la voluntat del consistori d’obligar els bancs a cedir pisos buits –només per tres anys– per dedicar-los a lloguer social, una prerrogativa que tenen els ajuntaments gràcies a la llei de l’habitatge aprovada pel Parlament l’any passat. “És una figura que no ha estat explorada fins ara per cap ajuntament”, va assegurar Marín.

Fins ara, el consistori ha estat negociant amb les entitats financeres perquè cedeixin els habitatges –un centenar en l’últim any– i així ho seguirà fent, tot i que a partir de l’1 de febrer l’Hospitalet aplicarà amb “contundència” la cessió forçosa dels immobles en una ciutat “amb un miler de pisos buits i 150 famílies en risc de perdre casa seva”, va remarcar Marín.

L’H vs BCN?
L’anunci d’aquesta mesura va arribar poc després que l’Ajuntament de Barcelona anunciés la creació de la Unitat Contra l’Exclusió Residencial (UCER), un òrgan per limitar els desnonaments i imposar sancions als bancs que mantinguin pisos en desús. Malgrat la coincidència en el temps de les dues iniciatives, Marín va voler deixar clar que tot plegat “no és una competició amb Barcelona, la qual és el gran actiu de l’àrea metropolitana”. Sigui com sigui, l’alcaldessa va recordar que l’Hospitalet no és només la segona ciutat de Catalunya en població, sinó també la segona que més riquesa aporta al PIB català.

UN TEMA RECURRENT
Un altre dels pals de paller de la conferència va ser l’impuls al desenvolupament de l’àrea metropolitana, un territori “altament competitiu”. Per aconseguir-ho, l’alcaldessa va posar èmfasi en la millora de les infraestructures, com ara la reconversió de Rodalies en un “metro regional” que vertebri la zona.

I quin lloc millor per parlar de vies. Aquesta demanda va donar peu a la batllessa per reivindicar, un cop més, el túnel ferroviari i el soterrament de les vies a la ciutat, una obra que considera el seu “gran somni”.

I, PER FI, LA LÍNIA 9
No menys importància va donar Marín a la inauguració de l’L9, que el seu tram entre Zona Universitària i l’aeroport entrarà en funcionament abans del Mobile World Congress (MWC), que enguany se celebra del 22 al 25 de febrer. Aquesta era una de les demandes de John Hoffman, director del MWC, per seguir celebrant el congrés a la ciutat i, de retruc, ha estat una pressió que ha acabat beneficiant els riberencs. Per això Marín va voler agrair-li amb un “thank you, John”.

Tot plegat, va dir Marín, afavorirà l’activitat econòmica i la generació de riquesa que, segons ella, acaba revertint en els barris. Aquesta és una de les màximes de Marín però, alhora, una de les principals queixes d’alguns col·lectius i associacions veïnals que denuncien “l’abandó dels barris respecte de la plaça Europa”.

En aquest sentit, Marín va anunciar l’inici d’un procés participatiu a la primavera que es farà a través dels consells de districte per preguntar als veïns “quin és el barri que somnien”, un projecte a imatge de L’H On, el qual es va engegar l’any 2013 “quan ningú parlava de processos participatius”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram