La línia de Vilafranca haurà d’esperar per ser soterrada. Foto: Cristian López

El serial del soterrament de les vies sembla que entra en la darrera temporada. I és que el Ministeri de Foment s’ha compromès a reprendre el projecte. Així ho va comunicar l’alcaldessa, Núria Marín, després de reunir-se a Madrid el dia 4 de maig amb el secretari d’estat d’Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, i el secretari general d’Infraestructures, Manuel Niño.

El calendari amb el qual treballen les dues administracions estipula que les obres per soterrar la línia de Vilanova –de moment la de Vilafranca no es cobrirà– i construir l’intercanviador de la Torrassa podrien arrencar a finals del 2019. A més, al juny hi ha prevista una reunió de la comissió tècnica del projecte, formada per l’Ajuntament, la Generalitat i Foment.

Marín ha celebrat “el canvi d’actitud de Foment” i ha remarcat que s’ha “ratificat” l’anunci que li van fer al març el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, i el ministre de Foment, Íñigo de la Serna. Una situació que ha estat possible “gràcies al diàleg que l’Ajuntament sempre ha mantingut amb la resta d’institucions”, diu Marín.

Qui es mostra molt escèptic al respecte és el president de la Federació d’Associacions de Veïns, Manuel Piñar, el qual no dóna gaire “credibilitat” a la promesa del govern estatal, recordant les visites a la ciutat de diferents ministres i fins i tot presidents espanyols –com ara Zapatero– que van prometre que soterrarien les vies. “No és només un tema de ciutat, que també: és una qüestió que milloraria la xarxa de Rodalies”, remarca Piñar.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram