Una imatge d'una de les estacions del nou tram. Foto: TMB

“John, ja la tenim”. D’aquesta manera, l’alcaldessa Núria Marín va voler donar la benvinguda a l’esperada Línia 9, que va inaugurar el seu tram sud el passat dia 12. Una posada en marxa que ha de permetre que la relació de la ciutat amb el Mobile World Congress, el qual precisament arrenca avui, s’allargui en els pròxims anys. I és que des de fa temps el seu director, John Hoffman, havia posat com a condició sine quan non per seguir fent el congrés a la ciutat que la línia de metro arribés al recinte de la Fira.

El flamant tram sud de l’L9, que connecta Zona Universitària amb l’aeroport, té cinc parades a l’Hospitalet: Collblanc –on enllaça amb la Línia 5–, Torrassa –enllaça amb Línia 1–, Can Tries-Gornal, Europa Fira –connecta amb el Carrilet– i Fira, l’estació on es van fer els parlaments oficials de la inauguració i que se situa a les portes del recinte on se celebra el Mobile.

A l’acte oficial del dia 12 van assitir-hi l’alcaldessa Marín, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont; l’expresident, Artur Mas; el vicepresident del Govern, Oriol Junqueras; el conseller de Territori, Josep Rull; l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; l’alcalde del Prat, Lluís Tejedor, i el secretari d’estat d’Infraestructures, Julio Pomar.

De fet, la presència de Pomar i no de la màxima autoritat de Foment, la ministra Ana Pastor, va respondre a l’enèssima picabaralla entre els governs espanyol i català per les infraestructures: Pastor va delegar la representació estatal en el seu segon perquè, segons va dir, la Generalitat la va “vetar”. Des del govern van negar aquest extrem i van assegurar que la invitació a la ministra es va tramitar el dia anterior.

Sigui com sigui, el president Puigdemont va etzibar durant el discurs d’inauguració a la parada de Fira que “l’estat ha dimitit de la seva responsabilitat d’invertir en infraestructures a Catalunya” i va remarcar “l’esforç conjunt” de consistoris i Govern perquè aquesta línia “sigui una realitat i que la gent no ho noti”. Unes paraules que van empipar el líder popular català, Xavier Garcia Albiol, que va marxar de l’acte, però que van ser compartides per l’alcaldessa Marín, que va recordar l’incidència a Rodalies del dia 9 i va urgir Foment a arreglar una xarxa “caduca”.

MARÍN, EUFÒRICA
L’alcaldessa va tornar a posar èmfasi en el “benefici directe” sobre els ciutadans i l’economia local que tindrà el nou tram de metro, de 20 quilòmetres de llargada i que connecta la ciutat amb les terminals 1 i 2 de l’aeroport en poc menys de mitja hora. La freqüència del nou ramal, però, serà de set minuts, tot i que es reduirà a quatre durant esdeveniments importants, com el mateix Mobile.

L’arribada de l’L9, tanmateix, no ha estat exempta de polèmica. Fa un mes veïns de Collblanc es van queixar del soroll que generava el pas del tren per sota dels seus habitatges. El col·lectiu va enviar un escrit de queixa a l’Ajuntament i a la Generalitat i, segons explica a Línia l’H un dels afectats, Pablo Millet, ja hi ha un compromís per part de Territori per dur a terme accions que redueixin l’impacte del trànsit dels trens.

Capital dels mòbils, de nou

Més gran i millor connectat. Amb aquests dos elements arrencarà avui una nova edició del Mobile World Congress (MWC) al recinte de la Fira. “Tenim previst un congrés amb més gent, més expositors i més espai”, destaca John Hoffman, director d’un esdeveniment que s’allargarà fins dijous i que reunirà prop de 100.000 professionals de les tecnologies mòbils.

A la cita hi seran presents el fundador de Facebook, Mark Zuckerberg, i el pilot de Fórmula 1, Lewis Hamilton, que assistirà al congrés per destacar com la tecnologia mòbil està transformant la indústria del motor.

Ambdos seran els caps de cartell d’una cita que enguany estarà dedicada al grafè, un material cridat a revolucionar la tecnologia digital. El congrés, però, estarà marcat per la vaga dels treballadors del metro, que faran aturades avui i dimecres.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram