Una dona, amb el característic penjoll vermell del Servei de Teleassistència. Foto: Lluís Vilaró / ACN

La Diputació de Barcelona ha instal·lat 231 nous aparells de telealarma a l’Hospitalet des de l’inici del confinament. Aquest servei es dedica a atendre les persones de la tercera edat que viuen soles a casa seva i que tenen alguna malaltia o problemes de mobilitat.

Així doncs, des que a mitjans de març es va decretar l’estat d’alarma i es van limitar els moviments per tal de frenar els contagis i l’expansió del coronavirus, a la ciutat s’han instal·lat més de 230 línies de teleassistència.

Això s’ha pogut fer gràcies al servei especial que va posar en marxa la Diputació per atendre a totes aquelles persones grans a qui els serveis socials municipals identifiquessin com a persones de risc però que encara no tenien a casa seva aquest servei.

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació va posar a disposició dels usuaris i usuàries una línia de telèfon gratuïta (900). Aquest sistema s’activa directament a través del telèfon fix o del mòbil de la persona gran que l’hagi de fer servir de franc, sense que ella ni l’Ajuntament hagi de pagar res quan l’activa i truca al personal del servei de teleassistència.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram