Tram de les vies que tallen Sant Josep i Can Serra. Foto: Línia l’Hospitalet

Nou pas en el serial del soterrament de les vies del tren que esquincen la ciutat. L’alcaldessa, Núria Marín, i el secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, es van comprometre durant una reunió celebrada a principis de mes a iniciar el soterrament de les vies per fases, per tal que el projecte “sigui viable”, segons paraules de la batllessa riberenca. Aquest plantejament, afirma Marín, permetria iniciar les obres “com més ràpidament millor”.

L’alcaldessa va anunciar que durant les pròximes setmanes “els equips tècnics del Ministeri i del consistori realitzaran reunions per estudiar com prioritzar les diverses fases i com posar en calendari aquesta obra”.

Poc després d’aquest anunci Marín es va reunir amb membres de la plataforma L’Hospitalet sense vies, que aglutina tot un seguit d’entitats locals que volen el soterrament de les vies ferroviàries que divideixen la ciutat per diverses bandes. En aquella reunió, segons ha pogut saber Línia l’Hospitalet, es va plantejar una actuació en tres fases: una primera, consistent en la instal·lació d’ascensors a l’estació de Bellvitge; la segona, que implicaria la construcció de l’intercanviador de la Torrassa; i una tercera, que suposaria el soterrament final de les vies.

Tanmateix, fonts de la plataforma riberenca es mostren “escèptiques” davant d’aquesta nova promesa i gairebé satisfetes amb l’anunci de licitació de les obres de millora del baixador de Bellvitge per al 2015. El temps dirà si es tracta d’un nou pas en fals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram