El confinament provocat pel coronavirus està posant a prova la relació entre veïns i ciutadans. El fet d’estar tancats a casa tot el dia fa que la convivència sigui més intensa i apareguin elements molestos que, amb la rutina habitual, molts no havien notat. Per això, l’Ajuntament de l’Hospitalet ha reforçat els seus serveis d’atenció a la ciutadania per resoldre conflictes.

Un exemple és l’Oficina de Gestió d’Incidències de l’Hospitalet, que del 13 de març al 15 d’abril ha rebut 2.900 casos de conflictes de convivència. Segons les dades publicades pel consistori, gairebé la meitat dels casos són queixes per temes de comunitats de veïns (1.343). Aquestes denúncies estan relacionades, bàsicament, amb molèsties per música alta i sorolls en domicilis particulars. També n’hi ha per jocs d’infants, obres o activitats habituals de les llars.

També s’han registrat poc més d’un miler de queixes per incidències a l’espai públic (1.094) i 493 per les activitats que desenvolupen en establiments. De totes les queixes registrades a l’Oficina de Gestió d’Incidències, un 68% s’han realitzat en horari diürn, és a dir, de vuit del matí a nou del vespre.

COMPRENSIÓ I DIÀLEG
A banda d’atendre les queixes dels veïns i veïnes, l’Oficina de l’Hospitalet acompanya als qui presenten les demandes durant tot el procés i els proporciona diferents vies per resoldre el conflicte. Des d’aquest departament municipal s’aposta pel servei de mediació, per la intervenció de la Guàrdia Urbana i per aplicar mesures de contenció i acompanyament emocional, entre altres eines.

Gràcies a aquest sistema, més de 500 incidències no han requerit cap més intervenció, ja que els ciutadans comprenen que es tracta d’una qüestió ocasional provocada pel confinament i la situació generada per l’estat d’alarma. Així i tot, la Guàrdia Urbana ha acabat posant 45 denúncies en el més d’un miler d’actuacions que han fet a les comunitats de veïns.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram