Aspecte interior dels trens de la Línia 9. Foto: Arxiu

Sembla que finalment es va veient la llum al final del túnel. Durant el mes d’octubre s’han dut a terme els primers trajectes de prova del tram de la Línia 9 de metro que vol unir la Zona Universitària i l’Aeroport del Prat, i que es posarà en marxa durant el primer semestre de l’any 2016, fent-lo coincidir segurament amb l’edició del Mobile World Congress d’aquell any al recinte firal Granvia.

Aquest tram de 20 quilòmetres travessarà la ciutat de dalt a baix, amb parades a Collblanc, Torrassa, el Gornal, Europa Fira i el polígon Pedrosa. L’anunci oficial de la posada en marxa d’aquesta línia el 2016 el va fer el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, al juny.

Aquesta notícia ha estat ben rebuda per John Hoffman, conseller delegat de la GSMA -l’ens organitzador del Mobile Congress-, que valora “molt positivament” aquesta notícia. Hoffman, que va arribar a dir que “espero que la Línia 9 estigui acabada en algun moment de la meva vida”, ha estat sempre un ferm defensor de la finalització d’aquesta obra.

En aquesta línia es mou l’alcaldessa, Núria Marín, que assegura que el futur tram “és una infraestructura estratègica per a la ciutat” que “contribuirà al desenvolupament de la plaça Europa”, una postura que també defensa l’APEL’H (Agrupació d’Empreses de la Plaça Europa). Amb tot, la ciutat segueix de nou a l’espera d’una nova promesa respecte a unes infraestructures.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram