metro Cornellà

Les obres al metro de Cornellà han arribat a la seva fi. Foto: Norma Vidal/ACN

La Línia 5 del metro ha recuperat avui la normalitat després de les obres d’estiu al tram comprès entre Cornellà Centre i Collblanc. Els treballs, que han tingut un cost de 16 milions d’euros, han renovat cinc quilòmetres de via per reduir les vibracions que molesten el veïnat de diversos barris de la ciutat, tal com va explicar aquesta publicació, i també per millorar l’accessibilitat i la capacitat de la línia. De fet, a partir d’avui hi passa un tren més que abans.

“Es tractava d’una obra necessària per actualitzar una infraestructura de via que havia arribat al final de la seva vida útil”, afirma la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, que ha especificat que les actuacions han permès instal·lar 14.400 metres lineals de carril d’acer, que s’han subjectat amb 24.000 fixacions antivibratòries sobre la plataforma de formigó. Finalment, s’ha modificat part de la catenària i s’han renovat dos pous de ventilació de túnel.

Un mes amb bus substitutori

Els treballs s’han desenvolupat sense cap incidència destacada, complint els terminis previstos i tant el metro com la trentena d’autobusos especials que han servit les dues llançadores substitutòries han absorbit amb normalitat les necessitats de mobilitat del tram afectat, segons indica TMB.

Bonet ha agraït a la ciutadania la comprensió demostrada per les inconveniències que han suposat els talls d’aquest estiu a la xarxa de metro. “Han obligat a modificar les rutines de desplaçament de milers d’usuaris. Però era necessari fer els talls en una època de l’any en què baixa la mobilitat laboral i escolar”, ha defensat la presidenta de TMB.

Queixes a Sant Ildefons i Gavarra pel soroll del metro
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram