pont Jordà

El pont d’en Jordà presenta deficiències en els seus accessos. Foto: Línia LH

El govern municipal va anunciar al Ple celebrat ahir que ha elaborat un projecte de rehabilitació per al pont d’en Jordà. D’aquesta manera, el consistori mou fitxa després de mesos de pressió de veïns, entitats i partits polítics que reclamen la reforma d’aquest element que uneix els barris de Santa Eulàlia i la Torrassa des del 1935 i que està catalogat com a Bé Cultural d’Interès Local (BCIL), a més de formar part del Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic (PEPPA).

El veïnat fa mesos que es queixa de l’estat de la infraestructura, que malgrat no córrer risc de caure, tal com asseguren des del consistori, sí que presenta peces que necessiten un canvi o un arranjament. Sense anar més lluny, col·lectius dels dos barris que uneix el pont fa temps que denuncien caigudes de veïns a les entrades al pont -l’últim, un nen de 9 anys, segons informen des de la Coordinadora d’AMPAs Endavant-, atribuïbles al mal estat i els sots que hi ha al terra.

L’oposició, unida a favor del pont

L’anunci del projecte també ha coincidit amb la presentació d’una moció conjunta d’ERC, LH En Comú i PP que exigeix la rehabilitació del pont i a la qual es va afegir més tard Ciutadans. En resposta, el PSC va anunciar un projecte de reforma que pretén sanejar i reforçar l’estructura metàl·lica del pont.

L’encarregat de detallar les accions que hi ha previstes per millorar el pont va ser el tinent d’alcaldia d’Espai Públic i antic regidor del Districte de Collblanc-Torrassa, Cristian Alcázar, que va explicar que a finals del 2020 l’Ajuntament va demanar un estudi a una empresa especialitzada en estructures d’edificacions i ponts. Amb tot, la intenció del govern local és protegir l’estructura metàl·lica i sobretot les baranes, amb pintura adequada; reparar les superfícies de formigó, millorar el sistema de drenatge i canalització, arranjar el paviment en mal estat, substituir malles i baranes rovellades i canviar els trams de xapa als accessos que no compleixen amb la coherència estètica marcada per la part original del pont, a més de millorar l’enllumenat de la zona. Unes actuacions que, en total, tenen un cost de 282.000 euros.

L’alcaldessa, Núria Marín, va participar en el debat per expressar que el seu govern prioritza aquesta intervenció i que es portarà a terme al més aviat possible.

Tanmateix, les obres revesteixen una dificultat, i és que el pont passa per sobre de les vies del tren, propietat d’Adif. Per tant, els treballs i els terminis s’han de pactar amb el gestor d’infraestructures ferroviàries. De fet, des del consistori avisen que una part de les obres s’hauran de fer a la nit, quan no hi hagi circulació de trens.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram