Brams Joventut

Brams i el seu espectacle ‘Baula rere Baula’, al Joventut. Foto: Blanca Blay/ACN

La 27a edició del festival Barnasants va arrencar dissabte passat al Teatre Joventut amb el concert de Brams i el seu espectacle Baula rere Baula. Pensat per a teatres i auditoris, aquest recital musical recorrerà fins a nou llocs més en una gira en el marc del Barnasants. L’espectacle coincideix amb el 30è aniversari del primer disc del grup, Amb el rock a la faixa, i vol ser un homenatge als Brams i les diferents generacions del panorama musical català.

Alhora, el concert de la banda catalana va servir per inaugurar la temporada al Joventut, que enguany aixeca el teló amb un cartell de luxe. Destaca l’espectacle #Puertas Abiertas, amb Cayetana Guillén Cuervo i Ayoub El Hilali, una obra per trencar prejudicis que s’estrenarà a l’Hospitalet el pròxim 6 de febrer, o bé Feísima enfermedad y muy triste muerte de la Reina Isabel I, una sàtira grotesca sobre la successió d’una reina, l’afany de poder i la miserable corrupció humana que tindrà lloc el 8 d’abril.

Pel que fa al Barnasants, el Joventut ha programat un concert de Marina Rosell, que el 29 de febrer presentarà el seu disc 300 crits. Javier Gurruchaga i l’Orquestra Mondragón aterrarán al Joventut el pròxim 6 de febrer amb Historias extraordinarias, un espectacle homenatge a la figura d’Edgar Allan Poe. L’1 d’abril serà el torn del cantautor Ismael Serrano, que presentarà el seu Seremos, mentre que el 22 d’abril un espectacle homenatjarà una de les grans figures de la música contemporània, Mikis Theodorakis.

Pere Camps, director del Barnasants, va confessar durant el discurs d’inauguració de dissabte passat que confiava que ja no hi hauria restriccions pandèmiques de cara la 27a edició del festival de cançó d’autor, però es va mostrar optimista de cara a retornar als aforaments al 100% aviat.

Camps també va demanar “estabilitat financera” per a projectes culturals i va reivindicar que des de Cultura es potenciïn els projectes que utilitzen el català com a llengua vehicular. “Només manca una cosa perquè l’ateneu de la cançó Barnasants sigui possible: voluntat política”, va afirmar.

A banda, va fer valdre l’èxit de la immersió lingüística. “La immersió lingüística ha estat l’aposta més fraternal del darrer mig segle a Catalunya i aquells que busquen tombar-la només tenen com a objectius segregar a una part de la ciutadania”, va concloure.

A l’espera del Let’s Festival

 La 17a edició del Let’s Festival de l’Hospitalet escalfa motors i està encapçalada per Rigoberta Bandini, Manel i Joan Miquel Oliver. Són els grans noms d’una programació que enguany reuneix fins a 43 bandes i que, per primer cop, s’estendrà a les cinc sales de música en viu més rellevants de la ciutat. D’aquesta manera, durant el pròxim mes de març hi haurà actuacions a espais intimistes com L’Oncle Jack i The Void, mentre també es preveuen propostes de format mitjà a Espai Zowie i El Pumarejo. El recinte més gran del Let’s serà, novament, la Sala Salamandra. El festival destaca la vocació de ser un “aparador de l’escena musical nacional i estatal”, combinant propostes emergents amb bandes consolidades.

La inauguració del Let’s Festival serà el 3 de març a la Salamandra amb Depedro i Pablo Gómez Molina, mentre que Rigoberta Bandini i Tltxt tancaran la programació el dia 1 d’abril a la mateixa sala. Entre una data i altra, es desplegaran arreu de la ciutat concerts d’artistes catalans com Joan Miquel Oliver, Manel, Joana Serrat, Pinpilinpussies, B1N0 o Chaqueta de Chándal. En clau estatal, el cartell reuneix, entre altres, El Columpio Asesino, La La Love You, La Bien Querida o Jimena Amarillo.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram