El soterrament de les vies del tren ha de servir per millorar la connexió entre barris de la ciutat. Foto: Pau Massip

El soterrament de les vies del tren avança. L’Ajuntament ha explicat que Adif ja ha adjudicat la redacció per redactar el projecte de construcció d’aquesta cobertura. Ho farà una unió temporal d’empreses formada per GPO Ingeniería y Arquitectura, Geocontrol i TRN Táryet per poc més de quatre milions d’euros.

És un dels projectes més ambiciosos que Renfe planteja a la xarxa de Rodalies de Barcelona. Aquestes obres també han de permetre canviar l’esquema de funcionament actual de les vies i de les línies de ferrocarril. Això permetrà crear nous itineraris, gràcies a la connexió en forma de ròtula que se soterrarà.

MILLOR CONNEXIÓ
El soterrament de les dues línies, la de Vilafranca i la de Vilanova, també permetrà crear una nova estació intermodal entre el servei de Rodalies i la xarxa de Metro. S’ubicarà en un intercanviador soterrat que es preveu construir a la Torrassa i que ha de servir per descongestionar l’intercanvi de Sants.

També millorarà la relació entre els barris del nord i del sud de la ciutat, ja que s’eliminarà la barrera que tradicionalment han representat les vies del tren. Però partits i entitats adverteixen al govern de Núria Marín que la cobertura ha de servir per incrementar l’espai públic i les zones verdes en una ciutat amb grans dèficits.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram