Arguiñano Lidl

L’aliança inclou la realització de vídeo receptes curtes al canal de YouTube d’Arguiñano. Foto: Lidl

Un dels cuiners més populars del nostre país s’ha aliat amb la cadena de supermercats Lidl en una nova campanya per fomentar l’estalvi en la compra de productes frescos de qualitat. El reconegut xef Karlos Arguiñano és ara ambaixador de la companyia en les categories de carn, peix, fruita, verdura i xarcuteria.

Arguiñano elabora setmana rere setmana en el seu programa de televisió receptes senzilles, delicioses i accessibles tant pel que fa al preu com al producte, amb el seu característic to de proximitat i confiança, atributs que precisament l’han portat a protagonitzar ara la nova campanya de Lidl sota el nom L’estalvi entra per la cuina.

En col·laboració amb el xef, Lidl busca mostrar als consumidors com comprar producte fresc de qualitat a bon preu, estalviant així en la seva cistella de la compra.

Segons l’INE, l’alimentació constitueix la segona major partida de despeses per a les llars espanyoles

“Per a nosaltres, que Karlos Arguiñano recomani a tots els consumidors fer la compra a les nostres botigues és un absolut orgull. Tenim productes frescos amb la millor qualitat i amb els preus més baixos. Sabem que avui dia tots els consumidors poden estalviar fent la compra a Lidl i això és molt important per a ells” explica Carlos González-Vilardell, director general de Comercial i Compres de Lidl Espanya.

Per part seva, Karlos Arguiñano destaca: “Per aconseguir l’èxit a la cuina, és fonamental utilitzar productes de gran qualitat i frescor. A Lidl, puc trobar frescos que no només compleixen a la perfecció amb aquests atributs, sinó que també són en gran part d’origen espanyol, una cosa que em sembla fonamental. D’aquesta manera, és més fàcil que mai portar una alimentació saludable, i a més sense que la butxaca se’n ressenti”.

Receptes curtes a YouTube

Arran d’aquesta col·laboració, la companyia també proporcionarà al xef producte fresc per a l’elaboració de receptes en el seu programa Cocina abierta. En aquest sentit, Lidl posarà a la disposició del xef un espai amb producte fresc i de temporada en el set de gravació, que Karlos Arguiñano utilitzarà per a elaborar la recepta del dia. A més, l’aliança també inclourà la realització de vídeo receptes curtes al canal de YouTube del programa.

Arguiñano Lidl

El reconegut xef Karlos Arguiñano és ara ambaixador de la companyia. Foto: Lidl

La qualitat i el preu, determinants

Segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), l’alimentació és la segona partida a la qual més pressupost destinen les llars espanyoles, després de l’habitatge. El 2023, la despesa mitjana anual per llar en alimentació va ser de 5.333 €, un 5,6% més que l’any anterior. Quant als productes frescos, aquests constitueixen una peça clau en l’estalvi, ja que suposen el 35% del total del gran consum al nostre país.

D’altra banda, segons les dades del recent estudi de Lidl elaborat juntament amb la Fundació Espanyola de Nutrició (FEN), els dos factors més importants per a l’elecció de productes d’alimentació són la qualitat i el preu en un 66% i 64% respectivament. En tercer lloc, amb un 41%, es considera la frescor dels aliments. Aquestes dades demostren que, a l’hora de fer la compra de frescos, tant el preu com la qualitat són factors determinants per al consumidor.

Amb la nova campanya i de la mà de Karlos Arguiñano, Lidl vol posar en valor el producte fresc de qualitat i d’origen espanyol que comercialitza en les més de 680 botigues que té a l’estat i abordar alhora la preocupació que suposa el factor preu a l’hora de fer la compra.

El producte fresc de Lidl

El 2023, Lidl va realitzar compres per un valor de més de 7.400 milions d’euros al voltant de 900 proveïdors nacionals, exportant més de la meitat d’aquestes a una trentena de països. Destaquen especialment les compres de fruita i verdura nacional, que van sobrepassar els 3.100 milions d’euros, reafirmant el compromís de la cadena de supermercats amb l’horta espanyola.

Quant a la carn, Lidl ofereix un assortiment de carn fresca 100% d’origen nacional procedent de Galícia, Múrcia, Andalusia, Navarra i Catalunya, entre altres. La companyia destaca també que el 100% de l’assortiment de carn fresca de conill, porc, pollastre i vedella d’origen nacional que ven compta amb el certificat de benestar animal des de 2021.

Lidl ven també 200 varietats de peix i marisc, entre les quals destaca el salmó fresc noruec, premiat com a Sabor de l’Any 2024 i disponible en diferents formats, o noves categories com el rap, penegal i llúcera. Segons la companyia, el 97% de l’assortiment de peix de Lidl està certificat com a pesca sostenible.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram