Tast a la Rambla

Imatges del Tast a la Rambla. Foto: Amics de la Rambla

L’associació Amics de la Rambla està decidida a aprofitar la remodelació del passeig per recuperar els visitants dels barris de Barcelona. Per aconseguir-ho, ha impulsat La Rambla. Un nou model de Turisme Urbà, una iniciativa de col·laboració publicoprivada que promourà activitats culturals dirigides precisament als ciutadans. L’objectiu és recuperar l’essència de la Rambla.

La proposta, liderada pels veïns i comerciants de l’entorn, compta amb el suport de l’Ajuntament i la involucració de GetYourGuide, un portal en línia que crea experiències de valor per als viatgers.

Esdeveniments culturals

Per portar a terme aquest objectiu, Amics de la Rambla proposa mantenir i potenciar encara més el turisme urbà a partir dels models que s’ha demostrat que funcionen. Com el Tast a la Rambla, un esdeveniment gastronòmic que convoca cada mes de juny els barcelonins per descobrir l’oferta gastronòmica de Barcelona. O La Rambla Vila del Llibre, al juliol, un esdeveniment literari que aplega llibreries i editorials, xerrades i rutes guiades per descobrir la història del passeig. També, per descomptat, la Festa del Roser, la Festa Major de la Rambla, que enguany ha celebrat la 62 edició, o Nadal a la Rambla, que a banda de la il·luminació inclou un gran programa d’activitats.

L’última que s’ha posat en marxa és el Rambling, una activitat per tornar a descobrir la Rambla a partir de tres rutes virtuals que es poden seguir mitjançant el dispositiu mòbil i que en la seva primera edició, al desembre, van comptar amb més de 700 participants de Barcelona i l’Àrea Metropolitana.

Totes aquestes activitats es mantindran en els anys vinents, i també moltes altres de caràcter puntual com Vine a dibuixar la Rambla o la Desfilada de Catrinas, per Tots Sants. I, a més, s’impulsaran nous esdeveniments perquè la Rambla tingui una agenda cultural pròpia.

concert Nadal Rambla

Imatge d’un concert nadalenc. Foto: Amics de la Rambla

Souvenirs de proximitat

Continuant amb la idea de recuperar l’essència de la Rambla, els promotors del pla volen crear un objecte de record, o sigui, un souvenir, creat i dissenyat al barri. Fins i tot produït aquí mateix. Fermín Villar, president d’Amics de la Rambla, ho explica: “Tenim l’Escola Massanna i l’Escola Elisava, dues escoles de disseny i arts creatives de referència; tenim artesans i entitats del tercer sector, al Raval, capaces de produir-lo. I tenim comerços que volen col·laborar. Tenim tot el que cal”. Aquest souvenir de proximitat no serà només per a turistes sinó que serà un emblema del barri. “Quan viatgem també podrem emportar-nos-el allà on anem, com un record propi del districte”, sentencia Villar.

Mentre es posa en marxa aquesta iniciativa, ja es troben en fase de producció les primeres unitats de la col·lecció Pòsters de La Rambla, una sèrie numerada d’obres d’art que volen recuperar l’encant del cartellisme vinculat a la ciutat.

Territori Rambla

Entre molts altres projectes previstos en destaquem dos més, per la seva innovació. Per una banda, l’Observatori Rambla, un espai de reflexió, i de creació i difusió d’estudis al voltant de la Rambla que abordarà precisament com podem utilitzar el volum turístic per transformar la ciutat. I, per l’altra, Territori Rambla, un espai físic pensat per promoure la cultura i explicar la història i les tradicions i que tindrà també un vessant virtual a través de la col·laboració amb el portal GetYourGuide. L’espai, que es posarà en marxa durant aquest any, servirà per promoure el patrimoni i la cultura de la Rambla i per oferir experiències culturals, gastronòmiques o vivencials relacionades amb la Rambla i el seu entorn.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram