Joan Bayén va mantenir-se durant 75 anys al capdavant del Bar Pinotxo. Foto: Mercat de la Boqueria.

Per si no fos prou dolorosa la mort del mític propietari del Bar Pinotxo, el bufet d’advocats Enrique Moreno, amb el permís de la seva esposa, ha fet públic un comunicat signat pel mateix Joan Bayén poc abans de morir on volia fer palès el “mal tracte” que hauria rebut per part del seu nebot durant els últims anys. En aquest document explica, entre altres coses, com Jordi Asín hauria impedit que continués treballant al Bar Pinotxo, tot i que aquesta era la seva voluntat. Segons diu, i confirmen els seus advocats, el passat 27 d’octubre Asín i els seus familiars es van negar a continuar treballant al bar fins que marxés el propietari.

Fonts del bufet han informat a l’ACN que Bayén “no tenia cap documentació de la societat que regentava el negoci i no sabia res de la gestió del bar” i que l’any 2011 el nebot de Bayén va registrar la marca “Bar Pinotxo” a nom seu i ho va fer d’amagat del seu tiet. “No content d’haver-se apropiat de la marca a l’esquena del seu oncle”, al·leguen els advocats, el seu nebot “pretén quedar-se la societat gestora de la qual ‘Pinotxo’ posseeix el 50%, la dissolució de la qual es va requerir en data 25 de gener d’aquest any per raons òbvies”.

El despatx ha presentat una acció legal perquè Bayén recuperi la marca Pinotxo i han advertit que no dubtaran a emprendre les accions legals necessàries per preservar el llegat i garantir que el Bar Pinotxo continuï amb un “digne successor”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram