El Mesíes

Poques vegades a la història podem gaudir d’una obra mestra revisada per un altre autor d’obres mestres. Aquest és el cas d’El Messies que estrena el Liceu, una versió original de Händel, per descomptat, però arreglada posteriorment per un altre geni: Wolfgang Amadeus Mozart. Nascut tres anys abans de la mort del mestre, el jove Mozart va fer aquest arranjament a petició d’un important mecenes francmaçó: Gottfried van Swieten.

El director de l’espectacle, Robert Wilson, ha destacat la importància òbvia d’aquesta peça des d’una perspectiva cristiana. I, de fet, ell mateix va presentar inicialment objeccions al fet de representar una obra com aquesta en un teatre. Això no obstant, ha recordat que per a ell, El Messies “no és tant una obra religiosa, sinó més aviat una espècie de viatge espiritual”.

Fascinat per l’estructura de la composició i una arquitectura que li ofereix una gran llibertat creativa, Wilson ocupa aquesta música grandiosa, gairebé matemàtica, que parla d’esperança. Unes esquerdes irreparables que tenim com a societat sobre el seu protagonista, Jesús, que, evitant la comoditat, vol transformar una societat i és torturat, castigat i assassinat
de manera cruel.

Gran Teatre del Liceu
La Rambla, 51-59
Del 16 al 26 de març

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram