Planta bateries Seat

Obres de la futura planta de bateries elèctriques. Foto: ACN

Seat vol posar el Baix Llobregat Nord sobre rodes elèctriques. Si l’estiu de l’any passat el seu president, Wayne Griffiths, anunciava la construcció d’una nova planta d’assemblatge de bateries elèctriques a Martorell, a principis d’aquest mes d’abril el mateix Griffiths acompanyava el rei Felip VI, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, i alguns alcaldes de la comarca en una visita a les obres de la nova factoria.

Aquesta nova planta, que entrarà en funcionament l’any vinent, permetrà crear 500 nous llocs de feina –400 de directes i 100 d’indirectes– a Seat Martorell, que d’aquesta manera lliga el seu futur –i el de tot el Montserratí– a l’electrificació de la indústria de l’automòbil. Davant d’aquesta aposta clara de l’empresa, Griffiths va demanar un esforç similar a les administracions. “No ens podem quedar enrere perquè no hi ha un pla B”, va sentenciar.

I és que, malgrat que la planta de Martorell acollirà la fabricació del Cupra Raval a finals del 2025 i del Volkswagen id2.all el 2026 –una notícia que va celebrar el comitè d’empresa, atès que assegura el futur de la factoria–, Griffiths alerta que no poden fer vehicles elèctrics si els governs, al seu torn, no acompanyen la producció amb mesures per afavorir aquesta mena de mobilitat. “Espanya s’està quedant enrere en vendes de vehicles i punts de recàrrega”, va avisar Griffiths, que va demanar, davant d’Aragonès i del rei, que el govern de l’Estat millori les infraestructures de recàrrega, així com que impulsi mesures per incentivar la compra de cotxes elèctrics. “El futur de la indústria està en joc”, va assenyalar.

Els alcaldes, a favor

En aquest sentit, els alcaldes presents a l’acte del 6 d’abril –els socialistes Enric Carbonell, de Sant Esteve, i Jesús Naharro, d’Abrera– van destacar la necessitat de fer passes en la direcció que marca Seat i de fer pinya entre les administracions. No és quelcom menor, atès que la importància de la planta per a l’economia del Montserratí és crucial. “Les aliances dels municipis són imprescindibles per avançar en el món empresarial”, va destacar Naharro. Per la seva banda, Carbonell va valorar positivament el “compromís” de Seat per invertir a la comarca. “Ara veiem com és una realitat la seva construcció”, va expressar el batlle sesrovirenc en relació amb la futura planta d’assemblatge de bateries, de 64.000 metres quadrats i situada a cavall entre Sant Esteve i Martorell, l’alcalde de la qual, Xavier Fonollosa, no va ser present a l’acte del 6 d’abril, ja que hi va enviar el seu regidor d’Economia, Lluís Amat.

Amb tot, Carbonell va celebrar la “consolidació” del projecte que Seat té per al Baix Llobregat Nord, una comarca que “té en el sector de l’automòbil un puntal i una referència molt importants”. Per tot plegat, tant Carbonell com Naharro van demanar que el govern de l’Estat acompanyi l’empenta de Seat.

Madrid capta el missatge

Sobre aquesta qüestió, el govern espanyol sembla que ha captat el missatge de Griffiths i de la comarca i que està posant fil a l’agulla. Mentre que el 25 d’abril el ministre d’Indústria, Jordi Hereu, va anunciar que el govern havia llançat el tercer PERTE del vehicle elèctric, un pla dotat amb 500 milions que ajudarà a impulsar la mobilitat sostenible, fa unes setmanes que Red Eléctrica (REE) està fent obres per reforçar la xarxa a Abrera per tal de donar suport a l’electrificació de Seat. El Govern català, per la seva banda, planteja ubicar una nova estació dels Ferrocarrils molt a prop de la fàbrica.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram