B-40

El Montserratí ja veu la llum al final del túnel, amb les obres del nou tram de la B-40 finalitzades. Foto: Albert Segura/ACN

El tram de la carretera B-40 que connecta Abrera amb Viladecavalls està operatiu des del dia 16 de febrer. El ministre de Transports, Óscar Puente, va inaugurar el túnel que uneix les dues poblacions i que ha entrat en funcionament després de 17 anys d’obres. La infraestructura té un traçat de sis quilòmetres i tres carrils per sentit.

Més enllà de l’acte oficial, el Línia ha volgut copsar l’opinió d’alguns usuaris d’una infraestructura molt esperada pels habitants del Montserratí, que veuen escurçat el seu temps de viatge cap al Vallès.

Contents

L’espera de més de 17 anys perquè la connexió sigui una realitat ha provocat que els habitants de la zona vulguin compartir l’èxit de l’obertura definitiva de la infraestructura.

El David, un veí d’Abrera, manifesta la seva alegria per la inauguració d’un túnel que fa anys que desitjava tothom al Montserratí. Tant és així que, per estrenar la connexió amb la comarca veïna, té la intenció d’anar al cinema a Terrassa i, “de pas, provar la carretera”.

Al seu torn, el Francisco, un taxista de la comarca, celebra l’obertura del nou tram de carretera, però alerta d’algunes imperfeccions en la seva senyalització. Per una banda, reconeix que el túnel significa un “gran estalvi” de temps per anar de Martorell a Terrassa, per exemple, i afegeix que té “grans nivells de protecció”, aspecte que, diu, el fa sentir “segur”. Amb tot, el Francisco lamenta que algunes senyalitzacions no són del tot correctes. “Quan tornes de Terrassa per sortir cap a Martorell, t’envia per una carretera secundària, la de les Carpes, en comptes d’indicar-te que continuïs per la carretera nacional, que et portaria a l’autovia”. Per tot plegat, aquest taxista considera que això “és un error” que provoca que s’hagi de fer “molta més volta”.

“Millora de la mobilitat”

Per la seva part, els alcaldes de la zona també han celebrat la fi de les obres i la inauguració del tram de la carretera. Jordi Parent, batlle d’Olesa de Montserrat, destaca el temps que feia que esperaven aquesta inauguració. “A més de la millora de la mobilitat que representa per als veïns, per a la indústria és una molt bona notícia”, afegeix l’alcalde olesà. Tanmateix, Parent també recorda que calen millores en la xarxa de comunicacions de la comarca. “L’obertura al trànsit d’aquest tram ha d’anar acompanyada d’una millora de les connexions de la nova autovia amb la carretera C-55 i també amb els polígons industrials locals”, proposa el batlle.

En aquest sentit, Parent recorda que la inauguració del nou tram de la B-40 podria provocar problemes de mobilitat a Olesa, en el cas que els vehicles optin per agafar la BV-1201, la carretera de les Carpes, i entrar al nucli urbà olesà per enllaçar amb la C-55. “Ens preocupa que tot just està licitat el projecte constructiu i ens n’anirem a tres o quatre anys fins que no veiem la connexió amb la C-55, amb l’augment del trànsit rodat durant aquest temps pel centre d’Olesa”, alerta.

Per la seva banda, Jesús Naharro, batlle d’Abrera, declara que la posada en marxa de la infraestructura “és molt important i estratègica”, i que aquest túnel “obre una nova mirada”, que sempre “ha estat acostumada a mirar al sud de la comarca”, però que ara també mirarà al Vallès.

Qui també va assistir a la inauguració del nou tram de la B-40 va ser l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, que destaca els beneficis econòmics que aquesta via tindrà per a la comarca. “El Nord del Baix Llobregat i el Vallès Occidental són els territoris més dinàmics econòmicament de tot el país”, remarca l’alcalde martorellenc.

Una necessitat

Que la connexió directa entre el Montserratí i el Vallès Occidental era una necessitat ho té clar fins i tot el ministre. Així ho va corroborar durant l’acte d’inauguració del tram, celebrat el passat 16 de febrer. “Era necessari connectar dues comarques que són el motor industrial de Catalunya”, va destacar Puente, que va xifrar que estimen que per aquest tram de carretera hi passaran uns 43.000 vehicles diaris, amb un 20% de trànsit pesat, és a dir, camions.

El ministre, a banda, va detallar que la connexió de la B-40 es traduirà en una reducció d’emissions de diòxid de carboni de 28.000 tones el primer any, ja que escurçarà temps dels desplaçaments en vehicle.

Una picada d’ull a la història

L’element icònic del nou tram de la B-40 és el túnel de Voltrera, batejat així en honor al municipi al qual pertany, Abrera. A petició del consistori abrerenc, el túnel ha rebut aquest nom per donar visibilitat a la història, atès que aquest és un topònim medieval per anomenar la zona.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram