airbag accident

Foto: Freepik

Tens un cotxe Skoda que vas comprar entre setembre de 2012 i juny de 2014? Això t’interessa: s’ha detectat un defecte als airbag de la marca Takata instal·lats en alguns models que pot afectar la seguretat al vehicle. L’alerta ha estat comunicada pel sistema d’alertes RAPEX de la Comissió Europea i afecta alguns models de cotxes Skoda, tal com informa l’Organització de Consumidors i Usuaris.

Què s’ha detectat?

El problema detectat també afecta altres marques d’automòbil: es tracta d’un defecte als coixins de seguretat instal·lats, que són de la marca Takata. En concret, el propel·lent del coixí de seguretat del conductor es pot deteriorar amb el temps. En cas d’accident, si el coixí de seguretat es desplegués, es podrien projectar petits fragments de l’interior, i podria ferir els ocupants del vehicle.

Aquesta fallada dels coixins de seguretat Tataka és un problema que es reporta des de fa temps, ja que són molts els models de cotxes que es van equipar amb aquests coixins de seguretat que ara donen problemes.

Quins són els models afectats?

Segons explica l’OCU, els models afectats són: Skoda, Citigo, Roomseter, Fabia, Rapid, Octavia, Superb, Karoq i Kodiaq. I s’ha detectat en vehicles fabricats entre el setembre del 2012 i el juny del 2014.

En dades de l’organització, a Espanya en aquest període es van vendre uns 40.000 vehicles d’aquests models fabricats en aquest interval de temps: si tots estiguessin afectats, són molts els cotxes que ara cal revisar.

Què has de fer?

Si tens un dels models d’Skoda afectats, l’OCU recomana que comprovis, abans de res, si el teu cotxe és un dels afectats. Ho pots fer fent clic en aquí. Si ho és, expliquen que t’hauries de posar en contacte amb un Servei Oficial o trucar al 900 180 361 perquè t’indiqui què fer.

Des d’OCU expliquen que, si bé “valoren positivament” que s’alerti d’un problema de seguretat quan es detecta, però “seria ideal que aquest tipus de problemes es detectessin abans que el cotxe arribés al comprador”. A més, diuen que insten als fabricants a “donar als usuaris totes les facilitats per solucionar l’avaria o la fallada”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram