r2 renfe

Usuaris del servei de Rodalies a l’estació del Prat. Foto: Línia

Amb escepticisme entre els usuaris i més demandes per part dels consistoris locals s’ha rebut la notícia del futur desdoblament de les vies de la línia R2 entre les estacions del Prat i Castelldefels. El 3 de juliol, el ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible anunciava la licitació per quatre milions d’euros d’un contracte per a la redacció dels projectes bàsics i de construcció de dues noves vies que permetran segregar el servei de Rodalies dels trens Regionals.

El diari Línia ha baixat a l’andana de l’estació del Prat per parlar amb els usuaris, que expressen la seva incredulitat davant l’anunci del ministeri. Amb una riallada prou expressiva contesta una veïna del Prat, que manifesta el seu malestar respecte del funcionament de la línia, “especialment a l’estiu i en dies festius, quan baixa la freqüència de pas”. “És inadmissible un tren cada hora”, es queixa.

Demanen més inversions

Amb puntualitat poc usual arriba el tren en direcció a Vilanova i la Geltrú, que agafem fins a Viladecans, on parlem amb altres dues usuàries, que critiquen les constants avaries i incidències de la línia. “Falten moltes més inversions”, coincideixen les dues veïnes de Viladecans.

Molt més crítics es mostren des de l’Associació d’Afectats Rodalies, que valoren aquest projecte com a “innecessari i especulatiu” i consideren que s’hauria de treballar per descongestionar els túnels de Barcelona, actualment amb només dos ramals, al passeig de Gràcia i plaça de Catalunya, ja a la ciutat de Barcelona.

“L’ampliació a quatre vies entre el Prat i Castelldefels és l’excusa per trinxar l’únic espai natural existent a Gavà, amb la construcció de la nova estació de Gavà Ponent”, denuncien els membres d’aquesta associació, creada per “defensar el dret a uns trens de rodalies dignes”.

“Manquen sis anys més d’inversions, com a mínim”, reclama per la seva banda Carles Garcia, membre de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP). Tot i les inversions realitzades des del 2020, que Garcia valora positivament i reconeix com a necessàries, “encara no n’hi ha prou per resoldre l’endèmic dèficit de millores en la xarxa de Rodalies”, opina Garcia.

Manca de freqüència

“Aquesta millora de les infraestructures plantejada hauria de comportar necessàriament una major freqüència de trens que s’aturin a l’estació del Prat”, reclamen des de l’Ajuntament del Prat, mentre que des del consistori de Gavà donen la benvinguda “a totes aquelles inversions que comportin una millora del servei, com la futura segona estació de Gavà”.

A Castelldefels opinen que calen “moltes més inversions” per resoldre els problemes de la línia R2 Sud. David Solé, regidor de Seguretat, Governació, Servei de Neteja i Recollida de Residus i segon tinent d’alcaldia, comparteix que la manca de freqüència és el principal problema. “És inadmissible que hi hagi més de mitja hora per arribar al centre de Barcelona”, denuncia.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram