Mercat Sant Just

El de Sant Just és un dels mercats que incorporarà el nou sistema de control. Foto: Ajuntament de Sant Just

Saber quants clients entren en un mercat, entendre quins recorreguts fan, analitzar quan prefereixen anar a comprar… Aquestes són algunes de les funcions que durà a terme el nou sistema de control de la clientela que posarà en marxa la Diputació de Barcelona amb el suport del govern espanyol i el finançament de la Unió Europea a través dels Fons Next Generation.

Segons ha donat a conèixer l’organisme territorial de la demarcació de Barcelona, la iniciativa pretén estudiar la clientela de 10 mercats municipals del territori, dels quals set es troben a l’àrea metropolitana de Barcelona. Així els mercats escollits són el de Manlleu i dos a Sabadell -els tres fora de la metròpoli-, el de Molins de Rei, el del Prat de Llobregat, el de Ripollet, el de Sant Feliu, el de Sant Just i el mercat de la Constitució i el de la Plaça Europa de Viladecans.

Segons els documents als quals ha tingut accés el diari Línia, el projecte consisteix a instal·lar “sistemes tecnològics” a les entrades dels diferents mercats per tal de monitorar “el comportament de la clientela”. Així, les dades que es recullin serviran per analitzar aquesta mena de comportament i s’emmagatzemaran “durant un període de tres anys i sis mesos”.

Alhora, el projecte vol “garantir una ocupació dels mercats d’acord amb el seu aforament permès i analitzar el patró de comportament de la clientela a l’interior i a l’entorn exterior del mercat”.

Les càmeres

En què consistirà el sistema tecnològic que s’utilitzarà per fer el control? Els documents especifiquen que es tractarà de “càmeres de comptatge amb il·luminació”, una per cada accés que disposin els mercats seleccionats. Aquestes oferiran “informació en temps real i dades concretes, que es traduiran en informes adaptats a cadascun dels mercats”. A més, faran possible crear “mapes de calor, gràfics i estadístiques” de les afluències.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram