Ap7

Els ministres de Transports defensen un carnet de conduir digital a tot el bloc. Foto: Norma Vidal / ACN

Els ministres de Transports de la UE aposten per crear un “esquema europeu” per permetre conduir als 17 anys de manera acompanyada. Aquesta és la posició que els titulars de Transports dels 27 han pactat aquest dilluns de cara a les negociacions amb el Parlament Europeu, l’altre colegislador, per revisar les normes sobre el permís de conduir i l’intercanvi transfronterer d’informació sobre les infraccions de trànsit relacionades amb la seguretat viària.

En la revisió, els 27 busquen que, alhora que es rebaixa l’edat per conduir, s’apliquin normes més estrictes als conductors novells almenys els primers dos anys.

Elena s’oposa a rebaixar l’edat

Per la seva part, el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ha expressat la seva disconformitat envers la proposta de la Unió Europea de rebaixar l’edat de conduir als 17 anys. “No ho veig, no és una prioritat ni una demanda entre els joves”, ha considerat en una entrevista a Rac 1.

Elena ha explicat que “avui en dia els joves viuen la mobilitat des d’una perspectiva diferent i que cada cop se’ls ha d’insistir més perquè s’animin a treure’s el carnet”. Per aquesta raó, s’ha oposat a la proposta europea de reduir l’edat de conducció als 17 anys amb un acompanyant. A més, ha dit que l’experiència de la persona que faci de copilot hauria de ser més elevada que els cinc anys que contempla la mesura.

En aquest mateix sentit, ha criticat que vulgui rebaixar-se dels 21 als 18 anys l’edat per a portar autobusos i camions de Bombers. “Em sembla molt aventurat”, ha dit el conseller.

Elena ha deixat clar que hi ha d’altres prioritats i n’ha esmentat algunes. Entre aquestes, destaquen regular “la formació continuada dels conductors, que els reconeixements mèdics per renovar el carnet siguin òptims o reduir la llista d’espera de 60.000 persones que es volen treure el permís i no poden”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram