Acte aniversari Connectio

La plataforma Connectio arriba a gairebé un miler de persones, més de 30 empreses i llença una desena de reptes. Foto: Caterina Tallón / ACN

La plataforma Connectio de Barcelona Activa, que connecta grans corporacions, pimes i start-ups a través de la innovació oberta, ha tancat el seu primer any amb un “balanç positiu”. Tal i com ha explicat a l’ACN la directora de sectors estratègics i innovació de Barcelona Activa, Anna Majó, ‘l’acollida dins del món empresarial ha estat molt bona”. “Gairebé un miler de persones s’han registrat, 100 organitzacions estan actives i 30 corporacions han confiat en Connectio per llençar els seus reptes perquè les start-ups ofereixin solucions”, explica Majó. Entre els casos d’èxit es troba, per exemple, la col·laboració entre Aigües de Barcelona i Unifit per donar solució al repte d’impulsar la sostenibilitat dels hàbits personals dels treballadors.

Fa un any, a l’Smart City Expo World Congress, Barcelona Activa presentava la plataforma Connectio per connectar grans empreses i start-ups i brindar solucions als possibles reptes que poguessin sorgir al voltant de la competitivitat i d’objectius socials o ambientals. Un any després, en el mateix congrés, l’entitat ha presentat els primers resultats d’aquest projecte.

Connectio va sorgir arrel de comprendre que “per innovar, les corporacions necessitaven més connexió amb les start-ups”

La directora de sectors estratègics i innovació de Barcelona Activa, Anna Majó, ha mostrat la seva satisfacció pel “bon funcionament” de la plataforma després d’un any en ús. Majó destaca que, a banda del quasi un miler de persones registrades, les 100 organitzacions actives i les 30 corporacions que han confiat en el projecte, s’han llençat una desena de reptes, s’han presentat 28 solucions i, actualment, són tres les col·laboracions en actiu.

Connectio va sorgir arrel de comprendre que “per innovar, les corporacions necessitaven més connexió amb les start-ups” i de la voluntat “d’ajudar als més de mil projectes emprenedors” que arriben cada any a l’agència de desenvolupament local a accedir al mercat.

Majó destaca que una de les especificitats del projecte és treballar en l’ecosistema local, així com ajudar a “superar la por a la innovació que molts cops tenen les pimes”. Tot plegat seguint la línia de l’Ajuntament i de Barcelona Activa per “apostar per la innovació, l’emprenedoria i el foment del talent”.

Casos d’èxit

Entre els casos d’èxit després d’utilitzar Connectio hi ha el d’Aigües de Barcelona amb l’start-up Unifit. La directora d’Innovació d’Aigües de Barcelona, Joana Tobella, reconeix que l’eina els ha servit per “conèixer l’ecosistema de les start-ups, que molt sovint és de difícil accés per a les grans empreses”.

Aigües de Barcelona necessitava trobar una solució innovadora al repte de com “aconseguir la implicació dels treballadors per poder calcular la petjada de carboni i l’impacte al canvi climàtic”. Per la seva banda, Unifit, amb aquesta col·laboració, ha pogut tenir “accés a projectes de gran envergadura on poder demostrar el seu potencial, dinamisme i capacitat de generar projectes d’impacte”, explica el director de l’start-up, Àlex Torras. Anteriorment, Unifit es dedicava a crear sentiment de pertinença en grans col·lectius, sobretot en l’educatiu. “Gràcies a Connectio hem obert un nou vertical destinat a generar engagement a les empreses i molt enfocat en contingut d’acció climàtica”, afegeix Torras.

Altres projectes en actiu després de l’ús de Connectio són les col·laboracions entre MB92 i Digital Innstinct per calcular la petjada de carboni d’un projecte de reparació de superiots o el cas de Reig Jofre i Hoop Carpool amb l’objectiu d’impulsar la mobilitat sostenible entre els treballadors.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram