Noi metro

La proposta de mantenir els preus del transport ha estat realitzada pels comuns. Foto: Aina Martí/ACN

El ple de l’Ajuntament de Barcelona ha mostrat el seu suport, aquest divendres, a congelar les tarifes de transport públic del 2024 a l’àrea metropolitana per als “usuaris habituals”, i ha demanat mantenir la bonificació del 50% de les targetes T-Usual i T-Jove. A més, ha instat al govern de l’Estat i a la Generalitat a seguir incrementant les inversions en transport públic.

En una proposició presentada pels comuns i aprovada per unanimitat, l’exalcaldessa Ada Colau ha remarcat l'”èxit” de la congelació del preu respecte als anys anteriors, i ha afirmat que cal prioritzar la millora del transport públic en comptes d’invertir en l’ampliació de l’aeroport del Prat.

Per la seva banda, la tinenta d’alcaldia Laia Bonet ha dit que cal buscar la sostenibilitat financera del sistema de transport públic, i ha apostat perquè les administracions aportin el 70% del cost i els usuaris el 30% restant, per tal de poder continuar fent les inversions necessàries per mantenir la qualitat de la xarxa.

El regidor de Trias per Barcelona i membre de l’Autoritat del Transport Metropolitana (ATM) Damià Calvet ha dit que sense la proposició dels comuns segurament s’hauria arribat a la mateixa decisió als òrgans de govern metropolitans.

Xifres de rècord

El cert és que, en part, la rebaixa del preu del transport té a veure amb el bon moment que travessa la xarxa de mobilitat. En el darrer any el nombre de viatges als transports metropolitans ha assolit xifres d’abans de la pandèmia. El metro, per exemple, va registrar els millors mesos d’abril, maig i juny de la seva història, segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística.

De fet, en els primers sis mesos del 2023 es van registrar 545 milions de validacions. Això podria fer que enguany se superessin les xifres rècord del 2019, quan en tot un any es va arribar als 1.057 milions de viatges.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram