Entrada del metro

TMB assenyala que en un moment de baixada d’ingressos no es pot plantejar la gratuïtat del transport públic. Foto: Arxiu

El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, ha demanat aquest dimecres una “reflexió conjunta” a totes les administracions sobre el finançament del transport públic i ha descartat mesures com la gratuïtat a llarg termini. Segons ha afirmat, “ha d’estar afavorit des del punt de vista tarifari” però ha recordat que el transport públic “ha de tenir un preu”. En una conferència organitzada per Executive Fórum, ha comentat que en un context de menys ingressos i més costos -després de la crisi sanitària i de la guerra d’Ucraïna que va comportar una alça del preu de l’energia- sumat a un descens de les tarifes i una necessitat a incrementar el transport públic es produeix un “desequilibri absolut”.

Gerardo Lertxundi ha reivindicat el transport públic com un “element tractor i transformador” de les ciutats i per això requereix un “finançament estable”. “És necessari i una assignatura pendent de totes les administracions buscar aquest finançament”, ha reiterat el conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona.

El directiu de TMB ha admès que la rebaixa de tarifes ha facilitat la recuperació de l’ús del transport públic però ha deixat clar que a llarg termini no es pot plantejar la gratuïtat.

Lertxundi també ha subratllat que Espanya és “l’únic estat d’Europa” que no disposa d’una llei que reguli el finançament del transport públic i ha dit que espera que el nou Congrés dels Diputats i el nou govern que surti de les eleccions del 23J recuperi la Llei de mobilitat que es trobava en tràmit al Congrés dels Diputats. “Hi havia voluntat política majoritària perquè estigués finalitzada”, ha recalcat.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram