ZBE

La llei assenyala que el 2023 haurien d’estar actives les zones de baixes emissions als municipis més grans. Foto: Aina Martí/ACN

Les zones de baixes emissions (ZBE) són una obligació imposada per Europa. De fet, la llei estatal del canvi climàtic estableix que abans de 2023, els municipis de més de 50.000 habitants han de disposar d’aquesta mena de normatives que no permeten circular els vehicles més contaminants.

És per això que no costa d’atendre la pluja de projectes que ha fet públic en el darrer mes l’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM). Tal com ha pogut comprovar el diari Línia es tracta de quatre projectes que arribaran a tot el territori català i suposaran un cost de quasi tres milions d’euros.

La primera de les iniciatives té com a objectiu assessorar els municipis que hagin d’implementar zones de baixes emissions en termes tècnics i legals. Així, l’ATM vol prevenir els consistoris de “possibles al·legacions que es puguin produir” en el procés de posar en marxa aquestes ordenances. Després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) deixés en suspens la ZBE de Barcelona, l’ATM vol evitar que altres normatives acabin en mans de la justícia.

Pel que fa a la segona i tercera iniciativa, tenen a veure amb la millora de les eines digitals pel seguiment de les ZBE catalanes. En aquest sentit, el més rellevant té a veure amb la integració en una sola plataforma de totes les eines de gestió de sancions de les diferents ZBE que hi ha al territori.

Finalment, l’ATM també ha deixat constància que farà anuncis per donar a conèixer les ZBE a tota Catalunya. Així, realitzarà una “campanya de comunicació sobre la implantació de les zones de baixes emissions als mitjans de comunicació: televisió, cinema, ràdio, mitjans impresos, exterior i internet”. En aquest cas, el projecte anirà dirigit als municipis de més de 20.000 habitants.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram