Aeroport

El de Barcelona ocupa la posició 51 d’un rànquing mundial amb 151 aeroports. Foto: Maria Asmarat/ACN

Totes les aerolínies espanyoles –Ibèria, Air Europa i Vueling- suspenen en la gestió de reclamacions. Així ho constata un estudi de l’associació AirHelp, que detalla que la companyia més ben valorada de totes les que operen a l’Estat és l’alemanya Eurovings, seguida de la neerlandesa Transavia.

Pel que fa a aeroports, el del Prat se situa en la posició 53 de 151 del rànquing mundial. En concret, la infraestructura obté un 7,68 de puntuació, xifra que surt després de ponderar la puntualitat dels vols i la qualitat dels serveis que ofereix. L’aeròdrom barceloní ocupa la tercera posició si només es miren els aeroports de l’Estat, per darrere de Barajas (8,25 de puntuació) i Bilbao (8,05).

Segons l’informe, Ibèria és la companyia espanyola millor valorada i ocupa la posició número 31. En concret, l’aerolínia assoleix un 7, que respon a una nota de 8,66 en puntualitat; un 8 en satisfacció dels clients i un 4,3 en reclamacions.

Per darrere hi ha Air Europa, en la posició 52 amb un 5,9 de mitjana. En puntualitat obté un 8,5; en opinió dels clients un 8; però en gestió de les reclamacions un 1,2.

Pel que fa a Vueling, l’aerolínia espanyola pitjor puntuada, se situa en 57è lloc amb un 5,66; que respon a un 8,2 en puntualitat; un 7,2 en opinió dels clients i un 1,6 en la gestió de reclamacions.

De fet, pel que fa a les companyies pitjor valorades en gestió de reclamacions, Air Europa i Vueling ocupen el 4t i el 5è lloc, respectivament. Destaca, també, que Ryanair ocupa la tercera posició, amb un 0,6 de puntuació.

En l’àmbit mundial, l’aerolínia amb més nota és Qatar Airways, que treu un 8,11. En concret, els clients la puntuen amb un 8,93; en les reclamacions assoleix un 7,79; i en la puntualitat un 7,62.

Amb relació als aeroports, el rànquing mundial l’encapçala un de Tòquio, amb una puntuació global de 8,83, seguit del de Recife de Brasil, amb un 8,52.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram