Isabel Vidal

La xerrada sobre cultura a Foment del Treball ha comptat amb Isabel Vidal. Foto: Foment del Treball

Quan parlem del futur de la metròpoli, sovint, ens referim a la mobilitat, l’urbanisme o l’economia. Malgrat això, oblidem altres elements que el territori haurà d’abordar de forma conjunta en els pròxims temps. Un d’ells és la cultura.

Aquest divendres, Foment del Treball ha organitzat una nova xerrada dins del seu cicle de conferències Fer metròpoli que ha pivotat sobre la cultura. Isabel Vidal, directora general del Grup Focus i presidenta de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA) ha estat la protagonista de la trobada amb la seva ponència El paper de l’empresa cultural en el desenvolupament de Barcelona en la metròpoli.

En la seva intervenció, Vidal ha destacat la potència cultural de Barcelona, tot i que en els últims anys se n’hagi qüestionat el lideratge. En aquest sentit, ha posat en relleu “l’equilibri històric” entre l’administració pública i l’empresariat, però ha assenyalat la necessitat de “recuperar i revisar l’escenari actual”. Segons el seu parer, les institucions de Barcelona no poden absorbir tota la construcció de la cultura que requereix una ciutat amb les potencialitats de Barcelona.

Així mateix, la directora del Grup Focus ha apuntat que “l’empresa cultural sempre ha estat imprescindible per al desenvolupament de grans projectes de ciutat”. “Barcelona és molt potent a escala cultural i l’empresa privada i té un paper molt important, tot i ser complex”, ha dit.

Tanmateix, no ha volgut deixar en mans de l’àmbit públic tota la responsabilitat de construir una gran metròpoli en l’àmbit cultural. De fet, ha explicat que les empreses que tenen una influència per la seva quota de mercat han de vetllar pel benestar dels ciutadans gestionant la cultura de manera “sostenible, responsable i justa”.

Tot fent un repàs a les dinàmiques culturals posades en marxa a Barcelona en els últims anys, la directora del Grup Focus ha assegurat que l’administració pot aconseguir la implantació de la visió metropolitana en la ciutadania si hi ha un impuls empresarial per repensar la ciutat i els seus límits.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram