Sánchez Congrés

La nova mesura del govern de Sánchez se suma a la bonificació al metro urbà. Foto: Congrés dels Diputats

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dimarts durant el debat de política general que el seu executiu bonificarà de tots els bitllets de diversos viatges operats per Renfe. La bonificació passarà així del 50% al 100% per a tots els abonaments de Rodalies i mitjana distància des de l’1 de setembre al 31 de desembre d’aquest any. La mesura se suma a la bonificació al metro urbà.

La bonificació serà del 100% per a tots els abonaments de Rodalies i mitjana distància

Segons el president espanyol, junt amb la creació dos nous impostos excepcionals i temporals a les grans energètiques i a la banca, són mesures en resposta a l’increment de la inflació i permetran recaptar 3.500 milions d’euros l’any, perquè aquest govern “no permetrà que el patiment de molts sigui el benefici d’uns pocs”. Sánchez també ha anunciat que tots els estudiants de més de 16 anys que ja reben una beca, un milió, rebran una beca complementària de 100 euros al mes entre setembre i desembre d’aquest 2022.

“Populista”

El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha criticat l’anunci d’abonaments multiviatge gratis a Renfe del president espanyol. Pel conseller de Territori i Polítiques Digitals, la mesura és “populista” i situa “el transport públic al límit del col·lapse econòmic i de servei”. “El que esperen els usuaris de Rodalies-Renfe es que funcioni, no que sigui gratis”, ha reclamat el vicepresident en un missatge a Twitter.

“El que esperen els usuaris de Rodalies-Renfe és que funcioni, no que sigui gratis”

En la mateixa línia precisament s’ha pronunciat la Plataforma pel Transport Públic (PTP), que també veu “un punt populista” en la gratuïtat dels abonaments de Rodalies-Renfe anunciats per Sánchez. La PTP lamenta que sigui una mesura “unilateral”, que pot provocar “situacions molt absurdes” entre administracions.

Segons ha dit a l’ACN el president de la Plataforma, Adrià Ramírez, “el que realment cal a la xarxa és que sigui millor” i rebi més inversions, és a dir, que el transport públic tingui “més freqüència i sigui més ràpid i més còmode”. Tot i postular-se a favor de “qualsevol mesura que afavoreixi l’ús del transport públic”, s’ha mostrat preocupat perquè “aquestes rebaixes que es fan ara no puguin ser una excusa per unes retallades futures del servei”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram