Estació de metro de París

Els ingressos per l’assistència al metro de París serviran per millorar la xarxa de metro de Barcelona. Foto: Arxiu

TMB i l’empresa internacional SYSTRA han estat escollides per donar assistència tècnica en l’operació i manteniment de les línies 15, 16, 17 i 18 del metro de París. L’organisme del transport metropolità de Barcelona ha estat seleccionat en un concurs de la Société du Grand Paris (SGP) –l’autoritat del transport metropolità de París– per posar en marxa el projecte Grand Paris Express, que suposarà la construcció i posada en servei de 200 quilòmetres de línies de circumval·lació de metro, totalment automàtic, a la regió parisenca.

De fet, entre els dies 20 i 21 d’abril ja es van celebrar les primeres reunions entre TMB, SYSTRA i l’SGP. Així, es van dur a terme vistes a les obres de construcció d’un taller de manteniment d’infraestructures ferroviàries i a una estació de la futura xarxa de metro.

Quina mena d’assessorament serà?

Segons ha informat la mateixa TMB, l’autoritat parisenca del transport vol rebre suport en “les etapes de transferència i posada en servei comercial del metro”. “Per això es treballarà a anticipar les necessitats per assegurar el bon desenvolupament de l’operació”, explica l’organisme del transport barceloní per afegir que es posarà especial èmfasi a identificar els “riscos” de l’obra.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha celebrat aquest èxit i ha assenyalat que “el prestigi i l’experiència de TMB permet assessorar en projectes internacionals ciutats tan importants com París, i a més genera uns ingressos addicionals” que es destinen a “millorar el finançament del transport públic i el servei a la ciutadania que s’ofereix des de TMB”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram