Lloguer

El projecte de l’AMB té com a objectiu dinamitzar el lloguer i la compravenda d’oficines. Foto: Foto: Joan Tomàs/ACN

Quan es tracta d’iniciar un negoci, la localització és un dels elements més importants. En aquest sentit, donar facilitats a les empreses per poder instal·lar-se al lloc més adequat és un dels objectius de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Actualment, l’organisme públic compta amb l’eina Ubica Empreses, que té indexades una mitjana de 5.000 ofertes de naus, 300 de solars industrials, 16.000 d’oficines i 22.000 de locals comercials de lloguer o venda. Segons explica l’AMB, “es tracta d’un cercador avui dia consolidat i consultable a través d’un web que agrupa més del 75% de l’oferta immobiliària identificable d’immobles per a empreses del territori metropolità”.

Malgrat això, l’administració metropolitana vol continuar fent créixer aquest projecte i per això ha fet pública la documentació d’una nova iniciativa per ampliar i actualitzar la base de dades d’immobles empresarials i “garantir la màxima precisió en la geolocalització de les ofertes visualitzades al cercador”.

Amb un valor estimat de gairebé 115.000 euros, l’objectiu del projecte és “dinamitzar el mercat immobiliari” i ajudar els municipis que conformen l’àrea metropolitana a prendre “decisions de caràcter estratègic”. Per aconseguir-ho, es millorarà, entre altres, la informació sobre la ubicació de les naus i oficines que hi ha al cercador d’empreses i s’enriquiran “les ofertes comprovades amb informació addicional”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram