Reclamacions

Les reclamacions a Barcelona han augmentat més d’un 4% durant el 2021. Foto: Ajuntament de Barcelona

Durant tot el 2021, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament de Barcelona va fer 23.000 atencions. D’aquestes, més d’una tercera part eren reclamacions de la ciutadania i la resta eren consultes.

Tot això va suposar un increment d’un 4,3% de les reclamacions a Barcelona durant el 2021 respecte de l’any anterior.

Però més enllà de les xifres, quines són les queixes que més va rebre l’organisme? Segons la memòria de l’any 2021, “les reclamacions vinculades als subministraments bàsics”.

Així doncs, la majoria de reclamacions van tenir a veure amb el canvi de tarifes i el retard en l’emissió de factures per part de les companyies elèctriques. No és estrany si tenim en compte que els preus de la llum van enfilar-se l’any passat fins a cotes mai vistes fins ara.

D’altra banda, l’oficina assenyala que “la resta d’àmbits on més han augmentat les reclamacions són els productes bancaris i els serveis financers, els serveis d’oci i mobilitat, el comerç per internet i, amb menys incidència, el sector de la telefonia i els contractes de cursos de formació en línia”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram