Bicicleta

El rànquing valora les ciutats amb més extensió de carrils per a bicicletes. Foto: Ajuntament de Barcelona

Si parlem de mobilitat, Barcelona té tants motius per treure pit com per fer una profunda reflexió. Això és el que es desprèn d’un estudi batejat com a Clean Cities Campaign que han dut a terme diferents ONG europees, entre les quals hi ha Ecologistes en Acció i ConBici.

D’aquesta manera, la recerca compara, amb dades de maig a desembre de 2021, la mobilitat a 36 ciutats del continent en cinc aspectes. Mentre que en alguns la capital catalana és de les primeres, en altres se situa a la cua de les ciutats europees. Sigui com sigui, en la mitjana de totes les puntuacions Barcelona és la desena ciutat.

Hi ha prou espai?

L’estudi compara la longitud dels carrils per a vianants i bicis amb els espais destinats a vehicles motoritzats. En aquest sentit, Barcelona ocupa la novena posició, en un rànquing encapçalat per Hèlsinki, Amsterdam i Copenhaguen.

Hi ha seguretat viària?

La capital catalana és la setena millor ciutat de les 36 analitzades pel que fa a la seguretat viària. Per fer aquesta llista, la iniciativa es fixa en el nombre d’accidents en els darrers tres anys. Així, les ciutats més segures són Oslo, Viena i Bilbao.

Com són els transports públics?

És en aquest apartat on Barcelona treu la millor nota. La ciutat se situa en la tercera posició pel que fa a l’accessibilitat als transports públics, per darrere de París i Londres. Aquesta mesura calcula el preu del transport en comparació amb els ingressos mensuals mitjans per llar.

Es preveu eliminar els cotxes?

Tot i que en aquest sentit la ciutat se situa en l’onzena posició, les últimes notícies sobre la Zona de Baixes Emissions podrien fer que Barcelona perdés posicions. En les tres primeres places hi trobem París, Lisboa i Oslo.

Els nivells de contaminació

És en l’últim dels apartats on la capital catalana surt menys ben parada. Barcelona és la tercera pitjor ciutat si parlem de contaminació. Segons l’estudi, en els últims anys només Granada i Varsòvia tenen mitjanes anuals de NO2, PM10 i PM2,5 més altes que la capital catalana.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram