Operaris Seat

Operaris en una cadena de producció de la planta de Seat a Martorell. Foto: Àlex Recolons/ACN

Dies de novetats per al futur de Seat. El grup Volkswagen va anunciar aquest dimecres una inversió “històrica” de 7.000 milions d’euros per al procés d’electrificació de la marca, dels quals 3.000 milions es destinaran a la planta de Martorell. Els plans de Seat i Volkswagen consisteixen a apostar per la marca Cupra, que fabricarà tots els cotxes 100% elèctrics. El president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero, va lamentar ahir aquest fet i va advertir que suposarà “la mort de la marca Seat” a partir del 2029, quan es farà l’últim León.

A nivell laboral, això podria implicar una pèrdua important de llocs de treball a llarg termini. Es tem que, com que els cotxes de la gamma Cupra són més cars que els de Seat, l’empresa hagi de fabricar menys cotxes i, per tant, necessiti menys mà d’obra.

Pel que fa als resultats del grup, Carnero creu que al conseller delegat de Volkswagen, Herbert Diess, “no li agrada” que el Cupra Formentor sigui número 1 en vendes a Alemanya. “[Diess] no ens vol”, va dir el representant sindical en una atenció als mitjans posterior als anuncis de l’empresa.

La fàbrica de bateries, a Sagunt

La companyia també va confirmar aquest dimecres que Sagunt (País Valencià) és la localitat escollida per acollir la fàbrica de bateries que s’havia de situar “a prop” de Martorell. Hi ha uns 300 quilòmetres de distància entre les dues poblacions.

En aquest sentit, Carnero considera que el Govern va fer tard a l’hora de postular-se en la cursa per acollir la fàbrica de bateries. Segons el president del comitè d’empresa, i tal com recull l’ACN, quan la Generalitat va fer una proposta ja hi havia tres candidatures finalistes a Aragó, Extremadura i el País Valencià.

Un nou ERTO

Enmig de tot això, la direcció i els treballadors de Seat estan negociant un nou expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) que afectarà tota la plantilla. Aquest ERTO mantindrà les condicions salarials de l’actual, que s’està aplicant per l’escassetat global de semiconductors. Els motius per justificar aquest nou expedient són la vaga de transportistes i la guerra a Ucraïna.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram