Marxa lenta camions

La manifestació farà la volta a la ciutat i només ocuparà un dels carrils de la via. Foto: Jordi Bataller/ACN

Centenars de transportistes han fet aquest dilluns al matí una marxa lenta des de la Zona Franca cap a la Ronda Litoral i de Dalt de Barcelona per protestar contra l’augment de preus dels carburants. Els vehicles han donat la volta per les dues rondes ocupant només un carril. La protesta estava convocada per la Plataforma en Defensa del Sector del Transport i ha començat al carrer 3 de la Zona Franca. A partir de les deu del matí, les tractores dels camions s’han començat a concentrar per, a les onze, iniciar la marxa cap a la Ronda Litoral en direcció Besòs.

Aquesta marxa lenta arriba després que la setmana passada alguns piquets es concentressin als accessos de Mercabarna, que juntament amb la impossibilitat que hi arribessin alguns productes van causar un descens del 38% de l’entrada de peix, com per exemple el procedent de Galícia, i d’un 20% de fruita, especialment la que havia d’arribar des d’Andalusia.

Paral·lelament, per a aquest dimecres hi ha diverses mobilitzacions convocades per sindicats i associacions d’autònoms i consumidors, entre d’altres. Serà el dia previ al Consell Europeu que ha d’abordar com contenir els preus de l’energia. Mentrestant, les patronals agroalimentàries i de gran consum xifraven, divendres de la setmana passada, en 600 milions d’euros les pèrdues causades per la vaga en els sectors primari, industrial i de distribució alimentària des del seu inici i alertaven que es posaven en perill 100.000 llocs de treball.

La protesta del dia 23 de març també comptarà amb el suport del sector del taxi, també afectat per l’escalada del cost dels carburants. En el seu cas, preveuen iniciar una marxa lenta des de l’aeroport en direcció al Parlament de Catalunya per denunciar una situació que qualifiquen d'”insostenible” i exigir una revisió urgent de tarifes o ajudes per al sector.

Concretament, assenyalen que la inflació se situa en nivells rècord propers al 8% i apunten que el combustible ja ha pujat un 35% en l’últim any, una situació que suposa uns costos afegits de 3.000 euros anuals.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram