Vehicle privat

Barcelona és la ciutat de tot l’Estat on més aparcaments al carrer s’han tret durant la pandèmia. Foto: Aina Martí/ACN

Tot i que amb la pandèmia, segons indica el consistori de Barcelona, el volum de tones de CO₂ que es va estalviar la capital catalana va ascendir a 824.000, amb la represa de la normalitat sembla que també tornarà la normalitat mediambiental, és a dir, la contaminació.

Així ho indica un estudi elaborat per l’EAE Business School, que assenyala que a la ciutat s’ha incrementat l’ús del cotxe en el darrer any un 23%. Si posem el focus des de l’inici de la pandèmia, aquesta xifra és encara més acusada: avui dia hi ha un 47% més de cotxes que a la primavera del 2020.

Sota el títol de L’impacte de la pandèmia en la gestió de les ciutats globals del segle XXI. Reptes i canvis. El cas de Barcelona, la investigació constata que els barcelonins s’estan decantant cada vegada més pel vehicle privat per als seus desplaçaments.

Així mateix, l’EAE Business School destaca que Barcelona destina el 60% de l’espai públic per a ús dels cotxes, malgrat que només un de cada quatre viatges es fa en vehicle privat. L’informe també indica que a la capital catalana hi ha 6.000 cotxes per quilòmetre quadrat, el doble que a Madrid o París.

D’altra banda, el document apunta que Barcelona és la primera ciutat espanyola en la creació de terrasses, amb 1.300 nous espais destinats a aquests establiments on abans hi havia aparcaments al carrer. D’aquesta manera, s’han eliminat 4.500 places de pàrquing de la via pública. A Madrid s’han creat 582 noves terrasses, eliminant 1.318 places de pàrquing.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram