Estudiants

Grader permet fer un seguiment de l’estudiant i que el professor sàpiga en quins aspectes de l’assignatura cal incidir. Foto: Arxiu

El nou curs escolar està a punt de començar. Milers d’alumnes es preparen per assumir nous reptes i aprenentatges, i no sempre és fàcil. Molts estudiants obtenen bones qualificacions en la majoria d’assignatures, però n’hi sol haver una que se’ls resisteix. I aquest fracàs en alguna de les matèries pot traduir-se en desgana per part de l’alumnat i en frustració dels pares i el professor al càrrec. Per sort, cada vegada hi ha més eines per lluitar contra el fracàs escolar i per motivar els alumnes a esforçar-se i superar-se en allò que en un primer moment els costa.

Justament en aquest sentit, els alumnes de primària i secundària que tinguin dificultats en alguna assignatura tenen des d’aquest pròxim curs una nova eina. Grader és una aplicació per a dispositius electrònics, creada per tres gironins, que ajuda a l’alumne que té dificultats en alguna matèria concreta. De fet, és una eina que també ajuda al professor, ja que permet fer un seguiment de l’alumne. Ofereix, per tant, una visió “coral” al docent, ja que, si veu que hi ha algun aspecte d’una assignatura determinada que part de la classe falla, pot repensar les classes i millorar-les.

Actualment, Grader compta amb un banc de competències bàsiques de la Generalitat, perquè aquells estudiants que ho necessitin puguin repassar els conceptes que no tenen clars. Tot i això, si el professor vol, pot incorporar preguntes o exercicis que després els joves responen i treballen a casa.

Un cop han acabat les tasques que el docent els ha encomanat, els estudiants reben una qualificació amb les respostes encertades i les que no han fet bé. Uns resultats en format PDF que també reben els pares o els tutors de l’estudiant i el professor. “D’aquesta manera ens podem centrar en aquells aspectes que més els poden costar o en els que cal incidir més”, explica David Amores, professor i un dels inventors de Grader. Totes les qualificacions es registren en una agenda digital del jove i així es pot fer un seguiment “acurat” de com està evolucionant.

Ràpida, intuïtiva i per a tots els estudis

En Josep Lluís Jorge és un altre dels socis de Grader. Ell és informàtic i explica que es tracta d’una eina “molt intuïtiva i fàcil de manejar”. La idea, explica Jorge, és que sigui “àgil per a alumnes i professors” i que permeti treballar amb facilitat a uns i altres. El tercer soci de l’aplicació és l’empresari Carles Colomina.

Creadors de Grader

Carles Colomina, Josep Lluís Jorge i David Amores, els tres impulsors de Grader. Foto: ACN

De moment, Grader es troba en format gratuït, però si es vol tenir accés a més opcions, cal fer un petit pagament. La idea dels tres inventors de Grader és poder treballar amb escoles i, sobretot, instituts, ja que es tracta d’una aplicació destinada a secundària. De moment, ja han trobat dos centres que han mostrat interès amb Grader.

Una de les principals característiques que té Grader, expliquen els seus inventors, és que permet adaptar-la a qualsevol estudi. “Nosaltres ens hem centrat en primària i secundària, però es pot aplicar a molts àmbits, com l’universitari, estudis de formació professional, acadèmies d’oposicions o fins i tot la formació en empreses”, assenyala Amores.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram