Bicicleta

Diversos estudis consideren que el 50% dels paquets lleugers es podrien repartir en bicicleta. Foto: AMB

Cerdanyola, Cornellà, Esplugues, Sant Cugat, Sant Joan Despí i Santa Coloma. Aquest seran els sis municipis on l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) impulsarà la creació de set nous centres de distribució de mercaderies amb mitjans de transport sostenibles, com bicicletes o tricicles de càrrega.

Els equipaments es podran fer amb una subvenció que l’AMB va fer pública la passada tardor. En total s’hi invertiran 600.000 euros amb l’objectiu d’ajudar els ajuntaments metropolitans a implantar sistemes de repartiment d’últim quilòmetre més eficients i sostenibles que els utilitzats ara.

Amb aquesta quantitat, els consistoris cobriran el 90% del cost total dels seus projectes de millora logística i substitució dels vehicles de motor per bicicletes i tricicles de càrrega a l’hora de repartir determinades mercaderies.

Segons l’AMB, el transport urbà de mercaderies representa el 20% del trànsit de les ciutats, el 30% de l’ocupació dels carrers i fins al 40% de les emissions. “Diferents estudis europeus mostren que el 25% de tots els lliuraments de mercaderies en ciutats i el 50% de tots els lliuraments de mercaderies lleugeres es podrien fer en bicicletes i tricicles de càrrega”, diuen des de l’ens territorial.

CANVI DE MODEL
En part, el projecte neix després de la pandèmia, en què s’ha vist que el consum de productes del comerç electrònic ha augmentat de forma exponencial.

“L’increment de la concentració demogràfica a l’entorn metropolità, de viatges urbans i de lliuraments derivats del comerç electrònic han provocat un augment del trànsit de mercaderies als nuclis metropolitans”, considera el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda.

“La distribució urbana de mercaderies no pot quedar fora de la transformació que està tenint la mobilitat”, conclou Poveda.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram