Mercat de la Boqueria

L’eina de venda online de l’Ajuntament comptarà amb una versió de pagament que valdrà entre 8 i 12 euros. Foto: Blanca Blay/ACN

L’Ajuntament de Barcelona preveu posar en marxa una botiga en línia destinada als comerços de proximitat de la ciutat el pròxim mes de setembre. El consistori i l’entitat que agrupa els eixos comercials, BarnaCom, estan ultimant aquesta eina anomenada BCNMarket, que està en fase d’inscripció dels comerços.

L’objectiu és que la botiga pugui competir amb les grans plataformes de comerç en línia. En paral·lel, l’Ajuntament, Barcelona Comerç, Barcelona Oberta i el Gremi de Restauració han posat en marxa la campanya Compra a prop. Bé, Bo i de Tot, per fomentar que els barcelonins comprin als establiments de proximitat de la ciutat.

El consistori ja ha fet proves de la botiga en línia en zones com l’Eix Comercial de la Sagrada Família. Posteriorment s’ha adreçat a altres zones i s’hi han incorporat fins a mil establiments. Ara comença la fase en què els establiments de tota la ciutat es podran inscriure a la plataforma. Aquesta fase d’adhesió finalitzarà a la tardor, quan es farà el llançament de l’eina a la població general.

Els comerciants que s’adhereixin a la plataforma ho podran fer en dues modalitats: de manera gratuïta o pagant una quota d’entre 8 i 12 euros en funció de si es tracta d’un establiment associat a un eix comercial o no. L’opció de pagament ofereix les funcionalitats de venda online, entrega a domicili o suport tècnic personalitzat.

La ciutat compta amb 61.000 establiments comercials segons el darrer cens del 2019, dels quals 9.300 són de restauració i 43 mercats municipals.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram