Els autors del cartells, Pau Bosch i Toni Bennassar posen juntament amb els cartells. Foto: Amics de la Rambla

Amics de La Rambla ha presentat avui, a l’Hotel 1898 de Barcelona, la col·lecció Pòsters de La Rambla, una aposta pels souvenirs de valor que recupera l’encant del cartellisme vinculat a Barcelona i concretament al passeig. Reskate Studio ha dissenyat els tres primers cartells, dels quals s’han fet tirades limitades, cent exemplars, en serigrafia numerada i signada, que es vendran per 75 € cadascun. De moment, es poden adquirir a la pàgina web de l’associació, però ben aviat estaran disponibles en botigues i fins i tot en centres culturals de la Rambla. En paral·lel, l’entitat distribuirà gratuïtament reproduccions en format de postal.

María López i Javier de la Riba, de Reskate Studio, han creat la col·lecció amb un estil retro que i un disseny basat en el cartellisme. El primer dels cartells evoca el nom històric de cada tram del passeig amb il·lustracions molt simbòliques. Els altres dos representen una noia que llegeix asseguda tranquil·lament a la Rambla de Canaletes i una escena emotiva a la Rambla de les Flors. “Els cartells destaquen els valors que defensem des d’Amics de la Rambla. Les cadires com a servei públic, perquè la gent s’estigui a la Rambla i no passi de llarg. I la reivindicació de les flors com a part del sentit simbòlic del passeig”, ha explicat Pau Bosch, president de l’associació.

Aquesta col·lecció de pòsters és fruit d’una reflexió al voltant del souvenir i sobre la creació d’un nou tipus d’objecte de record que tingui una vinculació molt més intensa amb el territori, tant en l’àmbit creatiu com constructiu. S’emmarca en una gran estratègia d’Amics de la Rambla per canviar, a poc a poc, els prejudicis i també el tipus de souvenir que es pot trobar a les botigues. “L’objectiu dels cartells és que el barceloní pugui fer-se seu el carrer més emblemàtic de Barcelona i transformar l’oferta comercial de la Rambla”, ha dit Bosch.

A partir d’ara la col·lecció s’anirà ampliant amb noves obres, tant d’artistes ja consolidats com d’alumnes de l’escola Massana i l’Elisava. També es preveu fer cartells en formats que permetin tirades més grans i siguin més assequibles al gran públic.

Aquesta iniciativa neix d’una col·laboració publicoprivada pionera a la ciutat, Amics de La Rambla, juntament amb GetYourGuide, el principal portal en línia d’experiències, i l’Ajuntament de Barcelona, han impulsat una sèrie d’activitats per promoure un canvi de relat. El projecte anomenat La Rambla, un nou model de turisme urbà consta de set línies d’actuació pel període de 2023 a 2027 i recull un mateix objectiu, enfortir la imatge del passeig i retornar La Rambla als barcelonins.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram