Entrada a la Zona de Baixes Emissions

La ZBE de Barcelona continua vigent, tot i la seva judicialització. Foto: Aina Martí/ACN

Mentre que en el cas de Barcelona el debat de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) continua embarrat als tribunals –tot i que no s’ha tombat la mesura–, a la resta de ciutats de l’àrea metropolitana els projectes per crear zones delimitades als vehicles més contaminants avancen silenciosament.

Això és el que es desprèn de la documentació que feia pública l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) aquest dimarts. Es tracta del projecte per fabricar i instal·lar els senyals de trànsit que han d’informar els conductors quan han entrat en una àrea de baixes emissions.

D’aquesta manera, segons queda recollit a la documentació, els senyals s’instal·laran en tots els municipis que “implantin o tinguin implantada” una ZBE. A efectes pràctics, això se circumscriu a les localitats de més de 50.000 habitants.

Actualment formen part de la ZBE Rondes Barcelona els municipis de Barcelona, Esplugues de Llobregat, Cornellà de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat i Sant Adrià de Besòs. Alhora, hi ha ZBE implementades a Sant Cugat del Vallès i Sant Joan Despí, i s’espera que pròximament aquesta mena de projectes arribin, segons indica l’AMB, a entre “10 i 15 municipis metropolitans” més.

El projecte suposarà una inversió de 50.000 euros dels Fons Next Generation per a la compra de 250 senyals de trànsit.