X1 al carrer d'Aragó

La línia d’autobusos X1 es va posar en funcionament el setembre passat. Foto: Arxiu

Poques vegades la mobilitat a Barcelona suscita tant consens. En un dels debats que més filies i fòbies concentra, costa trobar casos com el de l’autobús X1, un servei que després de nou mesos en funcionament sembla que seguirà implantat a la ciutat.

Aquest autobús, que uneix la plaça Francesc Macià amb la de Glòries, fa el recorregut entre els dos punts en menys de mitja hora. Entre l’inici i el destí només hi ha cinc parades que recorren Aragó o bé la Gran Via. Això, segons expliquen des de TMB, fa que el vehicle pugui anar a una velocitat superior als 17 kilòmetres per hora, molt superior a la mitjana dels busos metropolitans.

La mateixa autoritat del transport assenyala que la creació del bus i el seu recorregut està “orientat a la captació de nous usuaris del transport públic, en especial entre residents dels municipis metropolitans”. És per això que les parades més freqüentades es troben “en el punt d’unió amb les línies del Tram T1, T2 o T3 o al Mercat dels Encants, a tocar de les Glòries i de l’enllaç amb les línies T5 i T6 del tramvia”.

L’experiència dels usuaris

Són les sis de la tarda i una dona espera a la parada de l’X1 a Aragó amb Passeig de Gràcia. Acaba de sortir de la feina i per tornar a casa sempre utilitza aquest servei. “La veritat és que estic contenta perquè va molt de pressa i passen molts busos”, afirma en declaracions al Línia.

De fet, el nombre de busos de la línia és un dels trets distintius d’aquest servei. “Es distingeix per l’alta freqüència de pas, de 8 minuts, i la rapidesa i la connectivitat que permet amb les estacions d’origen o final dels tramvies”, afirmen des de TMB. Certament, en hora punta, arriben a passar fins a quatre d’aquests autobusos en mitja hora. Així, la usuària diu que l’X1 pot anar bastant ple, però “no tant com el metro a la tarda”.

En la mateixa línia s’expressa una altra assídua d’aquest servei. “A mi em va molt bé perquè és ràpid i sempre en trobes”, afirma. Per a ella, l’únic inconvenient és que el servei no comença fins a les set del matí, quan ha d’anar a la feina, i per això hi va en metro. Amb tot, troba aquest servei d’allò més útil i només en una ocasió va haver d’esperar més de deu minuts perquè hi havia hagut una avaria.

Les dues usuàries formen part de les 2.800 validacions que l’autobús X1 registra cada dia, segons TMB. Amb tot, s’espera que després del primer any de vida de la línia ja en siguin 4.000.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram