Universitat de Barcelona

El telèfon de suport emocional atendrà problemes derivats de la Covid-19 i de l’estrès pels exàmens. Foto: Blanca Blay/ACN

Aquest dilluns tornava la universitat després de dos anys anòmals. En concret, era la Universitat de Barcelona qui donava el tret de sortida a l’any lectiu i, segons explicava la vicerectora d’Estudiants i Participació de la institució, Marta Ferrer, en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies, pràcticament tots els estudiants podran assistir a les classes durant aquest curs.

La norma establerta pel Procicat indica que a les facultats poden coincidir simultàniament fins a un 70% del total d’estudiants matriculats sempre que a les aules més plenes hi hagi bona ventilació i es dugui la mascareta.

“Aquest curs és un curs molt esperat, teníem moltes ganes de tornar a la presencialitat fins a la mesura que sigui possible i sembla que podrem fer-ho”, deia Ferrer. Val a dir que la UB ha establert un pla de contingència en cas que es detecti un brot, ja sigui a la plantilla o en l’alumnat. Així, per exemple, qualsevol docent que presenti símptomes compatibles amb la Covid-19 no podrà impartir classes presencialment.

Un telèfon de suport emocional

“Els estudiants s’han sentit molt sols”, afirmava Ferrer tot referint-se als dos cursos passats i a la manca de classes a les aules. És per aquest motiu que la UB ha decidit activar un telèfon de suport emocional als estudiants i als treballadors.

“La Universitat de Barcelona, conscient de les possibles repercussions psicològiques de la pandèmia, posa a disposició de la seva comunitat un servei de contenció psicològica per tal de treballar en la prevenció de problemes emocionals que se’n puguin derivar a mitjà i llarg termini”, expliquen des de la universitat.

Així, en paraules de la mateixa universitat, s’atendran consultes relacionades amb problemes d’adaptació a la nova situació i problemes relacionats amb les rutines d’alimentació, son o planificació del treball. El telèfon també estarà disponible per a les persones que reaccionin negativament a situacions derivades de la pandèmia, com els confinaments o els processos de dol. Per últim, aquest servei farà acompanyament de les persones que tinguin reaccions emocionals adverses derivades de l’activitat acadèmica, com l’angoixa davant dels exàmens o l’estrès acadèmic.