Metro Barcelona

TMB vol oferir servei de bicicletes, cotxes i patinets per compartir. Foto: Arxiu

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) aspira a aconseguir que el 65% dels desplaçaments el 2025 es facin en transport públic. Així consta en el Pla Estratègic 2025 que ha presentat la fins ara presidenta de la companyia, Rosa Alarcón, i el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, al consell assessor de l’entitat.

Actualment, els desplaçaments en transport públic per Barcelona representen un 51% del total, mentre que el 49% restant correspon al transport privat. “La nostra lluita és aconseguir que el 65% dels desplaçaments passin a fer-se en transport públic”, ha apuntat Alarcón. En xifres absolutes, equival a 2,3 milions de viatges diaris en jornades laborals entre el metro i el bus, és a dir, un 10% més que el 2019, quan es va arribar al màxim d’usuaris al transport públic i mesos abans de la irrupció de la pandèmia.

D’altra banda, Alarcón ha confirmat la intenció de TMB de convertir-se en una empresa de mobilitat amb la incorporació de bicicletes, cotxes o patinets i esdevenir “un referent a nivell internacional”. En aquest sentit, la presidenta de TMB ha comentat que espera que el plec del servei de bicicleta compartida estigui enllestit aquest trimestre per poder convocar el concurs a continuació.

En la seva aposta per la sostenibilitat, TMB espera una reducció de 17.000 tones de CO2 el 2025. Algunes de les altres mesures previstes en el document són la reducció d’un 6% del consum del metro i utilitzar l’energia del transport subterrani per nodrir els autobusos; la posada en servei del tram central de la línia 9 del metro; la incorporació de 96 nous trens per cobrir l’ampliació de la xarxa; l’entrada en servei de dues noves estacions a l’L1, a Badalona, dues a l’L3 a Esplugues de Llobregat i tres més a Barcelona, a l’L4; i que totes les estacions de la xarxa siguin 100% accessibles.