Telèfon

A més del telèfon d’atenció, Transport Metropolitans de Barcelona haurà d’oferir atenció presencial. Foto: Arxiu

No és la primera vegada que les empreses municipals metropolitanes del sector dels transports ofereixen un servei d’assessorament en “casos d’incidents psicosocials” a la seva plantilla conformada per més de 8.000 treballadors, la majoria dels quals es concentren en el bus i el metro.

De totes maneres, el nou projecte que impulsarà Transports de Barcelona SA, suposa un salt endavant per lluitar contra aquesta xacra.

Amb un valor estimat de 120.000 euros, el servei tindrà una durada de dos anys i oferirà “atenció i resolució de les consultes directes que s’efectuïn per via telefònica, presencial o online” en els temes relacionats amb l’assetjament sexual i per raó de gènere, i l’assetjament psicològic.

Així, l’empresa que gestioni el servei haurà d’oferir als empleats un telèfon al qual poder trucar per explicar la seva situació quan tinguin sospites de patir o ser testimonis d’algun cas d’assetjament.

Segons detallen des de Transports Metropolitans de Barcelona, “un cop rebuda la notificació d’un cas, a criteri propi d’acord amb la trucada rebuda al telèfon, s’haurà d’iniciar una investigació dels fets exposats, amb un mínim de dues entrevistes amb les persones implicades, d’una hora mínima de duració per cada entrevista”. A més, caldrà que es recavin “totes les proves del cas i un cop finalitzada la investigació, aportar un informe amb tot el procés i les conclusions a les quals s’ha arribat”. Tot això no podrà durar més de 15 dies.