Comboi metro

L’afectació deixarà cinc estacions sense servei en el primer mes i s’allargarà fins al Carmel en el segon. Foto: Albert Segura/ACN

Les obres per renovar les vies del metro de Barcelona provocaran talls a la línia L5 durant el juliol i l’agost. El tram entre les estacions de La Sagrera i Horta quedarà sense servei el segon mes d’estiu. A l’agost, les afectacions es perllongaran i també quedarà tallada la circulació entre Horta i El Carmel.

Per tal de minimitzar l’impacte, TMB reforçarà la pròpia xarxa de metro i, de forma complementària, establirà un servei llançadora de bus. L’empresa pública assegura que es garantirà “el ple funcionament per a l’inici del curs escolar”.

Estacions afectades

Al juliol, les estacions que quedaran sense servei seran les de Congrés, Maragall, Virrei Amat, Vilapiscina. A l’agost, s’hi afegirà la d’Horta. El tram obert entre l’1 i el 31 d’agost serà entre Cornellà Centre i la Sagrera i entre Carmel i Vall d’Hebron.

Durant les obres s’oferirà la xarxa de metro com a alternativa de mobilitat més eficient, reforçant fins a un 20% les línies 1, 2, 3 i 4, respecte a l’oferta habitual. També es reforçaran les línies de bus de la zona afectada pel tall, especialment la V27 i la D50. Tant al juliol com a l’agost es disposarà d’un servei complementari d’autobusos llançadora amb un recorregut similar al de l’L5.

15 milions d’euros

Les obres van començar en una primera fase durant el període de Setmana Santa i ara es reprendran des de l’1 de juliol i fins al 31 d’agost. Aquesta renovació de via, que suposa una inversió de 15 milions d’euros en total, prepararà l’L5 per incrementar en un futur l’oferta de trens i millorar així les freqüències de pas.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha afirmat que la renovació de la via farà que es puguin “oferir més trens i més freqüència en un futur, millorant el servei a la ciutadania”. A més, Bonet ha recordat que “aquest tram es va construir fa 60 anys i era necessària una renovació integral amb l’objectiu de disposar d’un servei de màxima qualitat i eficàcia en una de les principals línies de la xarxa de metro”.

En total, tres quilòmetres de via doble seran demolits i construïts de nou en aquesta obra, necessària també per l’antiguitat del tram La Sagrera – Horta, que es va posar en servei entre el 1959 i el 1967. En l’execució s’instal·laran 12.000 metres lineals de carril d’acer, als quals s’aplicaran 2.300 soldadures elèctriques i unes 300 d’aluminotèrmiques i se subjectaran amb 20.000 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 13.500 metres cúbics de formigó.