Foto: Eli Don/ACN
El servei de metro de l’L1 estarà tallat aquest cap de setmana entre la Sagrera i Glòries per obres de millora d’accessibilitat a l’estació del Clot. En concret, s’instal·laran cinc ascensors que comunicaran vestíbul i andana per tal d’adaptar aquest intercanviador a les persones amb mobilitat reduïda. Els usuaris tenen a disposició un servei especial d’autobusos que cobreix el tram afectat, així com la xarxa de metro i bus convencional.
D’altra banda, aquest dissabte ha començat també el tall de servei a l’L2 entre La Pau i Badalona Pompeu Fabra, que s’allargarà fins al dilluns 21 d’abril, coincidint amb la Setmana Santa. En aquest cas també es disposa d’un servei especial d’autobús llançadora habilitat per TMB.
Alternatives
En els dos casos, TMB ha destacat que la xarxa de metro es presenta com l’alternativa de mobilitat més eficient. Pel que fa a la línia 1, l’estació de la Sagrera compta amb enllaços amb l’L5, L9 Nord i L10 Nord, mentre que al Clot hi ha enllaç amb l’L2. Al voltant d’aquesta estació també existeix la possibilitat de desplaçar-se amb les línies convencionals de bus H10, V25, 33, 34, 62 i 192, mentre que a la Sagrera també hi circulen les línies H8, V27, V29, 62, 96, 126 i 191.
Pel que fa a l’L2, a la mateixa estació de la Pau es pot enllaçar amb la línia 4 i l’estació de Besòs, des d’on hi ha possibilitat d’enllaçar amb el TRAM, que arriba a Sant Roc i Gorg. A Gorg també existeix la possibilitat d’accedir a l’L10 Nord, mentre que la línia regular de bus H10 enllaça aquesta zona amb l’estació de la Pau.
Autobusos llançadora
En tot cas, TMB ha habilitat un servei d’autobusos llançadora en els dos casos, amb el mateix horari del metro. El servei de l’L1 tindrà les mateixes parades que el servei de metro. Per tal de garantir l’enllaç bus-metro, el diumenge el bus especial tindrà la darrera sortida de Glòries a les 0.33 hores i de la Sagrera a les 00.18 hores.
Pel que fa a l’L2, també es cobrirà el tram afectat, amb prioritat per a les persones amb mobilitat reduïda, i amb les darreres sortides des de Badalona Pompeu Fabra a les 23.29 hores els dies feiners, diumenges i festius, i a les 1.29 hores els divendres i vigílies de festius.
Remodelació d’espais
Pel que fa a l’L1, l’obra comporta la remodelació i reconfiguració d’espais i connexions actuals entre els diferents nivells i la instal·lació dels cinc ascensors. Així mateix, s’ampliarà la superfície del vestíbul de l’L1, s’adequaran les instal·lacions i es disposarà d’un paviment especial per a l’encaminament de persones amb discapacitat visual. Els treballs, amb un pressupost de 7,1 milions d’euros, compten amb finançament de la Unió Europea mitjançant els fons Next Generation.
La xarxa de metro compta amb 155 estacions d’un total de 163 que estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda, el 95%. El Departament de Territori està treballant per assolir-ne el 100%. Recentment, s’ha finalitzat l’adaptació de l’intercanviador d’Espanya (L1 i L3) i té en execució, a més de les de Clot, les obres d’adaptació de les estacions de Ciutadella I Vila Olímpica (L4) i de la primera fase de l’intercanviador de Verdaguer.
Reaccions al tall de la línia L2 de metro: “Totes les èpoques són dolentes per fer obres”